וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מומחים אירנים לייצור טילים שוהים בעזה

26.2.2013 / 14:05

אחרי שהירי לדרום חודש, אמרו גורמי ביטחון פלסטינים בכירים לוואלה! חדשות כי אנשי משמרות המהפכה הגיעו לעזה כדי לסייע לחמאס ולג'יהאד האיסלמי לפתח טילים לטווח ארוך

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

נציגים של משמרות המהפכה באירן שוהים בימים אלה ברצועת עזה, כך מסרו גורמי ביטחון פלסטינים בכירים לוואלה! חדשות. לדברי הגורמים, מדובר במומחים לייצור טילים ששוהים בעזה כדי לסייע לחמאס ולג'יהאד האיסלמי לפתח טילים לטווח ארוך. מקורות ביטחוניים ומדיניים בישראל אישרו כי ישנה נוכחות אירנית כיום ברצועה, אך לא מסרו פרטים מעבר לכך. לדבריהם, גם בעבר נכנסו שליחים אירניים לרצועה.

רקטה נפלה באזור תחנת הכח באשקלון, פברואר 2013. דייב בוימוביץ'
הרקטה שנפלה הבוקר מדרום לאשקלון/דייב בוימוביץ'

הבוקר נורתה רקטת גראד לעבר אשקלון, לראשונה מאז סיומו של מבצע "עמוד ענן", ב-22 בנובמבר 2012. למעלה משלושה חודשים לא נורה כדור מעזה לעבר ישראל, בוודאי שלא רקטה או טיל. הפסקת הירי נובעת בין היתר מלחץ כבד של השלטונות במצרים על החמאס והג'יהאד האיסלמי בדרישה לחדול לחלוטין מירי לעבר ישראל בגלל החשש שהדבר יוביל לפגיעה ביציבות האזור ובביטחון הלאומי המצרי. אולם, הירי הבוקר התבצע ככל הנראה שלא על ידי אנשי החמאס, אלא דווקא על ידי אנשי הארגון שקורא עליו תיגר בעזה - הג'יהאד, שנחשב גם לזה שפועל בתיאום מלא עם אירן. עם זאת, אין דיווחים מאומתים שאכן הג'יהאד עומד מאחורי הירי, וישנן הערכות לפיהן ארגונים אחרים עשו זאת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הג'יהאד ביקש להפגין נוכחות

לפני כשבועיים הודה בשיחה עם "וואלה חדשות", אחד מראשי הג'יהאד האסלאמי בגדה, השייח' בסאם א-סעדי, כי בין ארגונו לבין אירן ישנם קשרים "חמים וטובים". על פי הערכות שונות, הג'יהאד ביקש להפגין נוכחות באמצעות הירי הזה לעבר ישראל, לנוכח גל המחאה בגדה שהתעורר בימים האחרונים בעקבות מותו של האסיר ערפאת ג'ראדאת ושביתת הרעב של ארבעת האסירים הפלסטינים.

לא ברור עדיין כיצד ישפיע הירי על מערכת היחסים הרגישה בעזה בין ישראל והחמאס וכן בין החמאס והג'יהאד האיסלמי. בעקבות מבצע "עמוד ענן", הגיעו שני הארגונים הפלסטיניים להבנה מלאה בדבר הצורך בהפסקת אש. עם זאת, ייתכן שדווקא אירן היא שלוחצת על הג'יהאד האיסלמי להמשיך לשגר רקטות לעבר ישראל, בין היתר מאחר שאינה רואה בעין יפה את התייצבות המצב בין ישראל לרצועת עזה. במקביל, לא ידוע גם כיצד תגיב ישראל להפרה הראשונה של הסכם הפסקת האש עם חמאס. מאז "עמוד ענן" מתנהל משא ומתן לא ישיר בין חמאס וישראל באמצעות מצרים על הקלות לאוכלוסייה בעזה ועל שמירת הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully