וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרקטה: "לא נאפשר לחזור לתקופת הטפטופים"

26.2.2013 / 10:46

במערכת הביטחון מתייחסים בשלב זה לירי לאשקלון כאירוע נקודתי, אך מבהירים כי אם יהיו שיגורים נוספים צה"ל יגיב בעוצמה. במקביל, בפיקוד העורף בודקים מדוע לא נשמעה התרעה

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בישראל לא הופתעו מירי הרקטה הבוקר (שלישי) לעבר אשקלון, לראשונה מאז סיום מבצע "עמוד ענן". במערכת הביטחון קיימו בשבוע שעבר דיון הערכת מצב לאור פרסום בכלי התקשורת הפלסטינים ברצועת עזה על כוונה של חוליות סוררות מהג'יאהד האסלמי לבצע שיגורי רקטות לעבר ישראל כאות הזדהות עם סוגיית האסירים בישראל. במערכת הביטחון העריכו על רקע האפשרות שמת אסיר ביטחוני באופן פתאומי בכלא מגידו כי עשוי להתבצע ירי נקודתי. לצרות זאת, מערכת כיפת ברזל המוצבת בסביבת העיר לא הופעלה.

רקטה נפלה באזור תחנת הכח באשקלון, פברואר 2013. דייב בוימוביץ'
חילצו את הרקטה/דייב בוימוביץ'

הרקטה שנורתה הבוקר לכיוון אשקלון התפוצצה בכביש סמוך לאזור התעשייה בעיר. נזק נגרם לכביש בו היא התפוצצה, אך לא היו נפגעים בנפש. בפיקוד העורף ובחיל האוויר בודקים מדוע לא נשמעה התרעה לפני נפילת הרקטה ונבחנת אפשרות שמדובר בתקלה טכנית. מדובר צה"ל נמסר כי הנושא נמצא בתחקיר.

בעקבות שיגור הרקטה, טוענים במערכת הביטחון כי "מדובר באירוע נקודתי ולא בהחלטה מערכתית לחזור לשיגורי רקטות נגד ישראל. מדובר בפעילים סוררים שהחליטו על דעתם עצמם להביע הזדהות עם מה שקורה ביהודה ושומרון בדגש על סוגיית האסירים שהיא רגישה לא רק בגדה. אסור לשכוח שיש גם אסירים ביטחוניים שבעסקת גלעד שליט גורשו לעזה במקום לבתיהם ביוהודה ושומרון והם עוסקים מבוקר עד ערב בטרור".

גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר כי "לא נראה שבזמן שהחמאס מנהל משא ומתן עם ישראל בתיווך מצרי הוא עסוק בלכופף לישראל את היד. השיגור הבוקר מנוגד לאסטרטגיה שלו. ולכן המציאות תבחן לאורך זמן. אם יהיו שיגורים נוספים צה"ל יגיב בעוצמה. אין כוונה לאפשר את החזרה לתקופת הטפטופים. ישראל נמנעה מתמרון יבשתי בכלל במסגרת התחייבות מצרית והסכמה של החמאס להפסיק באופן מוחלט את שיגורי הרקטות. שבירת ההתחייבות תחזיר אותנו לנקודת ההתחלה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
הסוללה לא הופעלה למרות ההערכה שהג'יהאד האיסלמי ישגר טילים. כיפת ברזל/נמרוד סונדרס

כאמור, בשבועות האחרונים הואץ תהליך המשא ומתן בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים. ראש אגף התכנון בצה"ל, אלוף נמרוד שפר, קיים מספר פגישות בחודש האחרון עם שר המודיעין המצרי ובכירים בקהילת המודיעין המצרית שאחראים על התיווך. החמאס מבקש להרחיב את היקף הסחורות המיובאות לרצועת עזה, כולל מלט שנאסר על העברתו ל לעזה מאז קיץ 2007 (למעט פרויקטים של ארגוני סיוע בינלאומיים. א.ב) וחומרי בנייה למגזר הפרטי, הרחבת מכסת הסוחרים שנכנסים לרצועת עזה ופתיחת מעברי גבול נוספים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully