וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל ולפלסטינים: נקטו איפוק נוכח המצב המתוח

דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר כי ארצות הברית מודעת לכך שישראל מתייחסת בזהירות למות העציר, שליבה את המהומות בגדה המערבית, וקרא לאפשר את נתיחת גופתו "ללא התלהמות"

כתבתו של יהושע בריינר; צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

ארצות הברית קראה הלילה (שלישי) לישראל ולפלסטינים לנקוט איפוק בעקבות העימותים בימים האחרונים בשטחי יהודה ושומרון, שפרצו, בין היתר, במחאה על מותו של העציר ערפאת ג'רדאת בכלא מגידו בסוף השבוע. בהודעה מטעם מחלקת המדינה האמריקאית אמר הדובר, פטריק ונטרל, כי יש להתייחס לתוצאות נתיחת גופתו של העציר באופן מתון "וללא רטוריקה מתלהמת". ונטרל ציין כי ארה"ב מודעת לכך שישראל מתייחסת למקרה בזהירות רבה. לדבריו, שירות בתי הסוהר בישראל טען כי ג'רדאת מת כתוצאה מדום לב, אך בנתיחה שלאחר המוות טרם נמצאו ראיות לכך.

מהומות אחרי הלווייתו של ערפאת ג'ראדאת, האסיר שמת בכלא מגידו. פברואר 2012. יותם רונן
ארצות הברית קראה לישראל ולפסטינים לנהוג איפוק בעקבות העימותים בימים האחרונים בשטחי יהודה ושומרון/יותם רונן

מוקדם יותר קרא שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, לפתוח בחקירה בלתי-תלויה בקשר לנסיבות מותו של העציר הפלסטיני. לדבריו, "האו"ם מצפה לחקירה עצמאית ושקופה באשר לנסיבות מותו של ג'רדאת, שתוצאותיה יפורסמו בהקדם". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אתמול כי "ישראל מנסה להביא לאי-שקט בשטחים, אך הפלסטינים לא ייענו לכך". בשיחה עם כתבים ברמאללה אמר אבו מאזן כי "הישראלים רוצים כאוס ואנו יודעים זאת, אבל לא ניתן להם. אנו רוצים שלום וחירות עבור אסירינו ולא משנה כמה ינסו לגרור אותנו לתכניות שלהם, אנו לא ניגרר". הוא הוסיף: "איבדנו את ערפאת ג'רדאת שנעצר וחזר בארון קבורה, ולא נעבור על כך בשתיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הלווית העציר הפלסטיני ערפאת ג'ראדאת שמת בכלא. יותם רונן
מסע הלוויה של ג'רדאת, אתמול/יותם רונן

אתמול בבוקר נערכה הלווייתו של ג'רדאת בכפר סעיר שבאזור חברון בהשתתפות אלפי פלסטינים ובהם בכירים ברשות. דגלי פלסטין ופתח הונפו במקום. בצעד חריג אישרה ישראל לכוחות הביטחון הפלסטינים ללוות את מסע ההלוויה תוך שהם חמושים, על אף שהוא עבר בשטחי C, כולל כביש 60. במקום נכחו חמושים שירו באוויר והפיצו כרוז בשם הזרוע הצבאית של פתח – "גדודי חללי אל-אקצא", שקרא לנקום את מותו של ג'רדאת. הכרוז האשים את ישראל בהריגתו של העציר ומבטיח "להענישה על פשעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully