וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת טופלה בקוקטייל תרופות - והחלימה מאיידס

התינוקת מארה"ב טופלה מהיום בו נולדה וכ-17 חודשים לאחר מכן לא נותר זכר לנגיף. החוקרים מקווים שהתוצאות ישנו את אופן הטיפול בתינוקות נשאים ואף יאפשרו ייצור תרופה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בשורה רפואית של ממש: תינוקת ממיסיסיפי, ארצות הברית, שנולדה כנשאית נגיף ה-HIV, הגורם למחלת האיידס, הצליחה להחלים מהנגיף, לאחר שטופלה כבר מגיל מאוד צעיר בקוקטייל סטנדרטי, וכעת היא כבר אינה נשאית – כך אישרו הערב (ראשון) חוקרים אמריקנים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור. בעיני החוקרים, מדובר בפריצת דרך בטיפול בתינוקות נשאי HIV.

אילוסטרציה. ShutterStock
טופלה כבר מגיל מאוד צעיר בקוקטייל סטנדרטי/ShutterStock

עצם היעלמותו של הנגיף ותוצאות הבדיקות לפיהן הוא לא משכפל את עצמו ללא טיפול תרופתי רציף, הם אירוע נדיר בפני עצמו, והעובדה שמדובר בתינוקת היא חסרת תקדים. החוקרים הדגישו כי יש לבצע בדיקות נוספות כדי לוודא שהטיפול יעבוד בצורה דומה על תינוקות נוספים, אך בהנחה שהתוצאות יתאמו את השערת החוקרים, הדבר ישנה באופן דרמטי את אופן הטיפול בתינוקות המאובחנים עם לידתם כנשאי HIV, ואף עשוי לאפשר לייצר תרופה.

"זו הוכחה שאפשר להעלים את נגיף ה-HIV בפעוטות", אמר הווירולוגית ד"ר דבורה פרסו, שהציגה את הממצאים בכנס באטלנטה. המקרה של התינוקת שונה משמעותי מסיפורו של טימות'י ריי-בראון, המכונה גם "מטופל ברלין", שגם אצלו נעלם נגיף ה-HIV לחלוטין, לאחר שקיבל טיפול מורכב ללוקימיה בה חלה ב-2007, שכלל את ריסוק מערכת החיסון שלו והשתלת מח עצם בעל מוטציה חסינה ל-HIV. במקרה של התינוקת האמורה, היה שימוש בקוקטייל שכלל חומרים שכבר משתמשים בהם לטיפול בנגיף אצל ילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מקווים "לשכפל" את הטיפול לתינוקות אחרים

התינוקת נולדה בבית חולים קטן במיסיסיפי, זמן קצר לאחר שאמה אובחנה כנשאית HIV, באופן שלא אפשר להעניק לילדתה טיפול שיקטין את הסיכוי שהיא בעצמה תהיה נשאית לכשתיוולד. על כן, החלה התינוקת בטיפול אינטנסיבי כבר בחלוף 30 שעות לאחר לידתה, ולאט-לאט נראו סימנים שהציגו שהנגיף בנסיגה. כעבור 29 ימים, לא ניתן היה כלל להבחין בו בבדיקות. הטיפול נמשך ל-17 חודשים נוספים. בשלב זה הפסיקה אמה להביא את ילדתה לטיפולים, למשך עשרה חודשים, מסיבה שאינה ברורה. לכשנבדקה שוב (גם במקרה זה, בנסיבות שאינן ברורות), הראו הבדיקות כי אין בה כל זכר לנגיף.

ראש תחום המחקר בקרן למחקר איידס, ד"ר רואנה ג'ונסטון, שסייעה במימון המחקר, אמרה כי מדובר ב"שלב חשוב בהבנת מערכת החיסון של ילדים, והאופן שבו הם מתמודדים עם הנגיף". החוקרים מנסים כעת למצוא סמנים ביולוגיים שיאפשרו הפסקת טיפול במסגרת הניסוי הקליני. אם יצליחו להבין מה הביא להיעלמות הנגיף, הם מקווים "לשכפל" את הטיפול לתינוקות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully