וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בארה"ב: נשאי HIV החלימו בזכות השתלת מח עצם

הרופאים שביצעו את ההשתלה בשני נשאי הנגיף, הגורם לאיידס, טוענים כי המערכת החיסונית שלהם עמידה בפני הנגיף. "מאוד מפתיע שכלל לא מצאנו את הנגיף בדמם", אמר אחד החוקרים

הישג היסטורי לרפואה: בדיקות שנעשו לשני גברים שהוגדרו כנשאי נגיף HIV, הגורם לאיידס, הראו כי הם לא נושאים עוד את הנגיף, לאחר שעברו השתלת מח עצם בבית החולים לנשים בבוסטון שבארצות הברית. כך דיווחה אתמול (חמישי) רשת abc.

מדובר במקרה השני של החלמה מלאה לכאורה מהנגיף, לאחר שב-2010 עבר נשא גרמני טיפול דומה, והחלים מהנגיף. ד"ר טימות'י הנריך, אחד החוקרים שטיפלו בשניים, אמר כי "ציפינו שהנגיף ייעלם מהפלסמה (נוזל הדם) של השניים, אבל זה מפתיע במיוחד שכלל לא מצאנו את זה בדמם". לדבריו, "נראה שהתאים שהתרבו במערכת החיסון של השניים גרמו לה להפוך לחסינה מפני HIV".

יידרשו בדיקות נוספות לאישוש התוצאות

הממצאים הוצגו בכנס איידס 2012 בוושינגטון שבארצות הברית. מדובר בסיפור דומה לזה של טימות'י ריי בראון, המכונה "הפציינט מברלין". בשנת 2010 דווח כי בראון אינו נושא עוד את הנגיף לאחר שעבר השתלת מח עצם. עם זאת, החוקרים מבקשים לציין מספר הבדלים: בעוד שהתאים בהם השתמשו הרופאים לצורך ההשתלה אצל בראון היו כאלו שנבחרו במיוחד מתורם שאובחנה בו מוטציה גנטית שמפתחת עמידות מפני HIV, במקרה זה לא נעשתה בחירה כזו. בנוסף, שני המטופלים עדיין מקבלים טיפול תרופתי למניעת התפרצות הנגיף, בעוד שבראון הפסיד ליטול את הקוקטייל כשעבר טיפולים. על כן, יידרשו בדיקות נוספות כדי לוודא שהשניים אכן הצליחו "להעלים" מגופם את הנגיף.

ד"ר מייקל סאג, מומחה למחלות זיהומיות באוניברסיטת אלבמה, אמר שניתן לדעת בוודאות כי השניים לא נושאים עוד את הנגיף רק בחלוף זמן ממושך. התוצאות מחזקות את ההשערה שהועלתה בעקבות המקרה של בראון, לפיה ניתן בהחלט להביא להחלמה מהנגיף, אך כיום השתלת מח עצם נחשבת להליך מסוכן, בעיקר לחולי איידס, ויקר במיוחד.

ריפוי המערכת החיסונית באמצעות שינוי גנטי

כיום מנסים חוקרי המחלה לרפא את המערכת החיסונית של החולים באמצעות שינוי גנטי. המחקרים בנושא נמצאים בשלבים ראשוניים, אך חוקרי המכון לחקר הסרטן על שם פרד האטצ'סטון בארצות הברית מאמינים כי השתלת תאים עמידים בפני נגיף HIV, בזכות שינוי גנטי, במקום תאים מזוהמים – עשויה להבריא את החולים, כפי שבראון החלים מהמחלה. איש המכון, ד"ר הנס פטר קים, מסר כי עד כה החוקרים לא ביצעו השתלה מסוג זה במטופליהם, במסגרת מחקרם בנושא.

עוד בנושא:
ארה"ב: אושרה התרופה שמונעת הידבקות באיידס
מומחים בגרמניה: מצאנו תרופה לאיידס
הבריטי ש"החלים מאיידס" לא היה בכלל נשא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully