וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים בגרמניה: מצאנו תרופה לאיידס

חוקרים גרמנים טוענים, כי הצליחו לרפא אדם שלקה בסרטן הדם מנגיף האיידס. אולם, אליה וקוץ בה: ייתכן שהתרופה אפקטיבית רק לאחר הרס מוחלט של המערכת החיסונית

חוקרים בגרמניה טוענים כי ייתכן שהצליחו לרפא אדם מנגיף האיידס. במחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת המקוון "Blood, מספרים החוקרים, מאוניברסיטת שרייטה בברלין, כי טיפול כימותרפי וכן השתלת תאי גזע, הביאו להחלמתו של חולה איידס שלקה גם בסרטן הדם.

בזמן השתלת תאי העצב, פברואר 2007, הפסיק החולה ליטול את קוקטייל התרופות לטיפול באיידס. 13 חודשים לאחר מכן, הוא עבר השתלה נוספת בעקבות התפרצות מחלת הלוקימיה. לדברי החוקרים, תאי העצב שהושתלו עברו מוטציה גנטית שהפכה אותם חסינים לנגיף האיידס.

קריסטינה אלרס, מצוות החוקרים, אמרה כי היא משערת שהנגיף לא חוסל, וייתכן שהוא יופיע שוב בדם בעתיד. כמו כן, למרות שהמערכת החיסונית של החולה בריאה בשלב זה, הרי שנראה כי התרופה הייחודית יכולה להיות אפקטיבית רק אצל חולים שהמערכת החיסונית שלהם הגיעה לידי קריסה מוחלטת.

פרופ' מייקל סאג מאוניברסיטת אלבה, מומחה לחקר האיידס, אמר כי "זו ככל הנראה אכן תרופה, אבל יש לה מחיר כבד. בכדי שהחולה יוכל לקבל את תאי הגזע, המערכת החיסונית שלו הייתה צריכה להיות קרובה לחיסול". עוד אמר, כי "התרופה המדוברת היא למעשה מאוד מסוכנת עבור חולים שהמערכת החיסונית שלהם איננה במצב כה חמור. גם אם החולה לא ימות מההשתלה, ישנם סיבוכים שעלולים להיות מאוד קשים".

סייגים נוספים להישג המדעי הזה, הם נדירותה של המוטציה הגנטית בתאי הגזע, וכן העלות הגבוהה של הליך ההשתלה שלהם, שיכול להגיע גם למאות אלפי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully