וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אושרה התרופה שמונעת הידבקות באיידס

אבן דרך במלחמה ב-HIV: מינהל המזון והתרופות אישר את השימוש בתרופה "טרובדה" - שכבר משמשת לטיפול בנשאים - גם כטיפול מניעתי לקבוצות סיכון, להפחתת הסיכוי להידבק בנגיף

היסטוריה במאבק באיידס, כ-30 שנה לאחר שהחל: מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) אישר אתמול (שני) את התרופה "טרובדה" (Truvada) - תרופה ראשונה שביכולתה למנוע הידבקות בנגיף ה-HIV, הגורם למחלה הקטלנית.

"טרובדה" נמצאת כבר בשימוש מאז 2004, כטיפול המונע את התפתחות המחלה לאנשים שכבר נדבקו בנגיף. כעת, אישר ה-FDA את התרופה, שמייצרת חברת "גילאד", כאמצעי מניעתי הניתן לאנשים המצויים בקבוצת סיכון להידבקות ב-HIV - ובראש ובראשונה בני זוג של נשאים.

התרופה "טרובדה" המונעת הידבקות בנגיף ה-HIV. Jeff Chiu, AP
התרופה כוללת מספר תופעות לוואי בולטות - בהן שלשול, כאבי בטן, בחילה, כאבי ראש וירידה במשקל/AP, Jeff Chiu

ההחלטה התקבלה לאחר שהחל משנת 2010, הצביעו מחקרים על כך ששימוש קבוע בתרופה מקטין את הסיכון להידבקות. מחקר אחד, שנמשך שלוש שנים, מצא כי הסיכון קטן ב-42%. מחקר ספציפי יותר, שנערך בשנה שעברה ופרסם כעת בכתה בעת המדעי הנחשב "New England Journal of Medicine", מצא כי הסיכון להידבקות קטן ב-75% אצל זוגות הטרוסקסואליים שבהם אחד מבני הזוג הוא נשא.

תומכי התרופה טוענים כי השימוש בה יסייע בהאטת תפוצת הנגיף והמחלה, שעומד על כ-50,000 נדבקים חדשים מדי שנה בארה"ב ב-15 השנים האחרונות. מנגד, מתנגדי התרופה טוענים כי השפעתה אינה מצדיקה את מחירה - כ-10,000 דולרים למטופל לשנה - וכי תחילת השימוש בה עלולה להפחית את השימוש בקונדומים.

יש לציין כי כמו רבות מהתרופות נגד איידס, גם זו כוללת מספר תופעות לוואי בולטות - בהן שלשול, כאבי בטן, בחילה, כאבי ראש וירידה במשקל.

(עדכון ראשון: 22:54, 16.07.12)

לקריאה נוספת:
חשד לרשלנות בבילינסון: מכשיר לא חוטא לאחר שנשא איידס נבדק
5 שנות מאסר בהסדר טיעון לחולה איידס שבעל נערים
בקרוב: בדיקת איידס ביתית
משחק מחשב יעזור לחולי איידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully