וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרשלנות בבילינסון: מכשיר לא חוטא לאחר שנשא איידס נבדק

שרית גנץ

17.6.2012 / 18:33

מטופלים שעברו בדיקה באנדסקופ במחלקת אף-אוזן-גרון זומנו לבדיקה לאחר שהתגלה שלא עבר חיטוי. ממשרד הבריאות נמסר כי התקבל דיווח על המקרה וכי "הסיכון להדבקה נמוך ביותר"

בית החולים בילינסון החליט היום (ראשון) לזמן נבדקים שעברו בדיקה במכשיר אנדסקופ בעקבות ליקוי בחיטויו במחלקת אף-אוזן-גרון בתקופה האחרונה. בתקופה זו אחד החולים שנבדקו במכשיר האנדוסקופ היה נשא HIV. המטופלים הרלוונטיים קיבלו הודעה אישית מבית החולים וזומנו לבדיקה נוספת.

ההחלטה התקבלה בהנהלת בית החולים תוך התייעצות עם מומחים בתחום ובתיאום עם משרד הבריאות. צוות מומחים שכינסה הנהלת בית החולים המליץ על איתור כל החולים שנבדקו בסמוך לבדיקת הנשא. מבית החולים נמסר כי המומחים קבעו כי הסיכוי להדבקה של נבדקים אלו שואף לאפס, אך למען הסר ספק, החליט בית החולים לנקוט במשנה זהירות ולזמן חולים אלו לבדיקה.

עוד אמרו בבית החולים כי הנהלת בית החולים בודקת את האירוע ותפיק את הלקחים הנדרשים וכי האירוע דווח למשרד הבריאות. "תהליך החיטוי במחלקת אף אוזן וגרון מתנהל כעת כנדרש", מסרו. "למרות שמדובר באוכלוסייה מצומצמת של נבדקים, בית החולים ייעד קו טלפוני ייעודי לקביעת תור למרפאה ולקבלת פרטים נוספים ומספר נוסף למתן מידע רפואי נוסף. בית החולים מבקש להדגיש כי מדובר בהסתברות קלושה ביותר להדבקה במחלה ואין כל סיבה לשנות משהו משגרת החיים. וכאמור, המטופלים הרלוונטיים כבר קיבלו הודעה אישית וזומנו לבדיקה נוספת".

ממשרד הבריאות נמסר כי האירוע דווח להם וכי "הסיכון להדבקה נמוך ביותר ולמרות זאת החליט בית החולים לנקוט בגישה זהירה ולקרוא לאנשים לבדיקה. במשרד הבריאות תומכים בהחלטה זו של בית החולים. משרד הבריאות יוודא כי בית החולים יפיק את כל הלקחים הנדרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully