וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות ב"מאיר" חלתה בצהבת - חשש להדבקת תינוקות

אריאל נוי

21.10.2010 / 19:53

אחות במחלקת התינוקות בבית החולים מאיר בכפר סבא, זוהתה כחולה בצהבת זיהומית מסוג A. משרד הבריאות קבע כי תינוקות ששהו במחלקה בין 7 ל-13 באוקטובר, יקבלו טיפול מונע למחלה

אחות במחלקת התינוקות בבית חולים "מאיר" בכפר סבא זוהתה היום (חמישי) כחולה בצהבת זיהומית מסוג A. מחוז מרכז במשרד הבריאות ביצע חקירה אפידמיולוגית וביצע התייעצות עם מומחים בתחום מחלת הכבד.

האחות חלתה לפני כעשרה ימים, אך רק לאחר כמה ימים תוצאות הבדיקות הראו כי מדובר בצהבת A. מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים מאיר, ד"ר מיכל חוברס, סיפרה לוואלה! חדשות כי "האחות מיד הודיעה לנו ואנחנו הודענו למשרד הבריאות. במקביל הוצאנו רשימות של כל התינוקות וההורים ששהו במחלקה והודענו להם לבוא מחר ולהתחסן".

ד"ר חוברס אמרה כי ישנה מחלוקת האם המחלה מידבקת מאדם לאדם. "הדרך שנדבקים במחלה היא דרך הפה, כלומר גם מאדם לאדם וגם באמצעות אוכל מזוהם, שתייה מלוכלכת וכדומה".

היא הוסיפה כי אין דרך לטפל באחות שנדבקה וכי "מדובר במחלה ויראלית כמו שפעת. היא צריכה לנוח ותוך זמן מה המחלה תעבור".

חיסון לתינוקות ומטפליהם

משרד הבריאות קבע כי על פי עיקרון הזהירות המונעת, התינוקות ששהו במחלקה בין התאריכים 7 עד 13 באוקטובר יקבלו טיפול מונע למחלה. בנוסף, יחוסנו המבוגרים שטיפלו בתינוקות.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים הלל יפה בחדרה ד"ר גרשון קרן סיפר כי "צהבת זיהומית מסוג A היא מחלה שנעלמת במדינות נאורות מפני שהיום יש חיסון נגדה". ד"ר קרן הוסיף כי הגורמים למחלה נובעים מזיהומים הקשורים למזון ומים מזוהמים וכי המחלה עשויה לפגוע בתאי הכבד.

נכון להיום מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמחסנת תינוקות כנגד צהבת A. "המחלה לא עוברת מאדם לאדם והסכנה היא רק ממקורות מזוהמים בניגוד למשל לצהבת B שאפשר להידבק ממנה בקלות בין אנשים", הסביר ד"ר קרן.

הטיפול המונע יבוצע מחר

מבית החולים מאיר נמסר כי "מרגע שנודע על המחלה של האחות, נעשו פעולות שמטרתן טיפול מונע וכל מי שייתכן ובא במגע עם אותה אחות - צוות משרד הבריאות ידאג לחסנו".

בשעות אלו מקיימות אחיות מלשכת מחוז מרכז של משרד הבריאות, שיחות אישיות עם משפחות התינוקות. פרטים נוספים ניתן לקבל במוקד האחיות של קופת חולים כללית 2700*.

ממשרד הבריאות נמסר כי חיסונים במסגרת הטיפול המונע יבוצעו מחר, שישי, בין השעות 8:30-12:00, במרפאות החוץ של בית החולים "מאיר" , בקומת הכניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully