וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה תובע את ביה"ח: "קיבלתי עירוי מחולה צהבת"

אריאל נוי

14.2.2011 / 12:34

גבר בן 44 תובע את הבית החולים הדסה עין כרם לאחר שלטענתו קיבל עירוי דם של שכנו לאשפוז - אדם חולה צהבת מדבקת. ביה"ח: התביעה התקבלה, נגיב בבית המשפט

תביעת רשלנות רפואית הוגשה באחרונה נגד בית החולים הדסה עין כרם בירושלים בגין מתן עירוי של חולה בצהבת לחולה אחר שאושפז בסמוך אליו. החולה התובע, בן 44, שלפי כתב התביעה הינו בעל עבר רפואי סבוך ואשר סבל מאירועים שונים של זיהום, אושפז מספר פעמים שונות ובפעם האחרונה שאושפז, חובר לטענתו לעירוי של החולה השכן לו, החולה בצהבת.

מהתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אסף פוזנר ונאדיה עוויד ממשרד "כהן, וילצ'ק , קמחי", עולה כי המחדל הרפואי לכאורה התרחש באשפוז החמישי של התובע, כאשר באחד הימים, אחות בית החולים חיברה את התובע לעירוי של חולה שכן, שמיטתו היתה סמוכה לשלו, תוך החדרת אותה המחט של החולה הנגוע בצהבת זיהומית. "כשהתובע שם לב לטעות זו ויידע את האחות, הוחדר כבר רוב העירוי ולמרבה הצער והתדהמה גילה התובע כי אותו חולה שכן סובל מצהבת מדבקת וקשה".

עוד נאמר בכתב התביעה כי "בגיליון הרפואי דווח על 'אירוע חריג' ולאור המחדל נדרש התובע, שגם כך סובל מעבר רפואי אישי סבוך משלו, לעבור בדיקות נוספות ותקופתיות על פני שנים כדי לוודא שלא נדבק גם במחלת הצהבת".

בתביעה נטען, כי נוכח המקרה, איבד החולה אמון בבית החולים וברופאים, והוא סירב להמשיך להיות מטופל ולעבור את הבדיקות הנדרשות בהדסה עין כרם. "למזלו הוא לא חלה בצהבת אבל נגרם לו נזק נפשי כבד מאד והוא החל סובל מסיוטים שמא נדבק בצהבת זיהומית ואף ימות ממנה, ונקבעה לו גם נכות פסיכיאטרית". הסביר עורך דין פוזנר. התובע טוען לרשלנות בית החולים במקרה האמור ומבקש מבית המשפט לפסוק פיצויים בגובה של עד 2.5 מיליון שקל.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר בתגובה: "כתב התביעה הגיע לידינו לפני יומיים. לאחר שנלמד אותו נגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully