וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיידס בירידה עולמית - אך בישראל עלייה בנשאים

הוועד למלחמה באיידס הציג נתונים לפיהם בתשע השנים האחרונות עלה בהתמדה מספר המאובחנים בישראל. "רוב ההדבקות מתבצעות על ידי אנשים שלא מודעים לסטטוס שלהם", אומרים בוועד

לקראת יום האיידס העולמי שיצוין ב-1 בדצמבר בישראל ובעולם, הודיע הוועד למלחמה באיידס על עלייה במספר נשאי נגיף ה-HIV בישראל, וזאת בניגוד למגמה העולמית המציגה בלימה יחסית של המחלה. לדברי הוועד, ב-9 השנים האחרונות ישנה עליה רצופה במספר הנשאים החדשים, זאת לאחר שלפני כן היו שנים בהן מספר הנשאים החדשים נבלם. על פי נתוני המחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות, בשנת 2010 הסתכם מספר הנשאים שאובחנו ב-430. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-2011 התגלו 456 נשאים וחולים, מהם 303 גברים ו-153 נשים.

בסך הכל התגלו בישראל מ-1981 ועד היום כ-7,000 אנשים החיים עם HIV. כיום חיים בישראל לפחות 5,658 נשאים וחולים, מתוכם 3,512 גברים. 178 מתוך המספר הכללי הם ילדים שנדבקו מהאימהות שלהם מאחר שהן לא אותרו כנשאיות של הנגיף. "על אף כל המאמצים, נראה שגם ב-2012 המספרים ממשיכים לטפס וכמות המתגלים החדשים רק תלך ותגדל", אמר יונתן קרני, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס.

"כ–70% מהישראלים מעולם לא נבדקו ל- HIV מה שמעלה את החשש שהמספרים הנכונים גדולים משמעותית מהמספרים הרשמיים", מוסיף קרני. "מירב ההדבקות מתבצעות על ידי אנשים שלא מודעים לסטטוס שלהם וממשיכים להדביק". יו"ר הוועד אמר עוד כי נשאי וחולי האיידס סובלים מאפליה חברתית וממסדית. "מחלת האיידס והמודעות אליה תופסים מקום נמוך בסדר העדיפויות הלאומי ואנו זקוקים להשקעה ממשלתית משמעותית".

יום האיידס העולמי, שיחול כאמור ב-1 בדצמבר, יצוין בדרכים שונות בכל העולם, מתוך מטרה להעלות את המודעות למחלה. בין היתר, יתקיימו הופעות בחינם של להקות וזמרים מובילים אשר יופיעו במועדונים ובברים מובילים בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully