וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דלקת הקיבה: המלכה אליזבת התאשפזה בבית חולים

דובר מטעם ארמון בקינגהאם דיווח כי לאחר שהתברר כי היא לוקה בדלקת הקיבה והמעיים, התאשפזה אליזבת השנייה בבית חולים, שם נערכות לה בדיקות. בשל מחלתה, בוטל ביקורה ברומא

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

אליזבת השנייה, מלכת בריטניה, התאשפזה הערב (ראשון) בבית חולים בבירת הממלכה לונדון, לאחר שהתברר כי היא לוקה בדלקת הקיבה והמעיים. לא נמסרו פרטים באשר למצבה של המלכה, אולם דובר הארמון אמר כי האשפוז נועד רק לאפשר לרופאים בבית החולים אדוארד השביעי לערוך כמה בדיקות, וכי בסיומן יוחלט האם המלכה תתאשפז לכמה ימים. עוד נמסר כי המלכה במצב רוח טוב.

רשת Sky News דיווחה גם כי הסימפטומים של המחלה אותרו לראשונה בגופה של המלכה ביום שישי בערב. בשל מצבה הרפואי, המלכה בת ה-86 ביטלה את ביקורה המתוכנן ברומא, בירת איטליה, כמו גם את יתר האירועים שתוכננו לה לשבוע הקרוב. בטרם פינויה לבית החולים הספיקה המלכה לערוך טקס חלוקת מדליות בארמון המלוכה.

המלכה אליזבת בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
התאשפזה בשל דלקת הקיבה. המלכה אליזבת השנייה/רויטרס

המלכה אליזבת השנייה ידועה בבריאותה הטובה. היא לא התאשפזה כלל בשנים האחרונות בבית חולים, ואשפוזה האחרון אירע ב-2003, אז עברה ניתוח אורטופדי בברך. אליזבת השנייה נולדה באפריל 1926, והיא מולכת מאז 1952, כשהחליפה את אביה, המלך ג'ורג' השישי. היא מולכת היום על הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד, וכן על 15 מדינות נוספות. כמו כן, היא מכהנת כראש חבר העמים הבריטי, שבו חברות גם מדינות שהיא אינה מולכת עליהן. מלבד זאת, היא גם המפקדת העליונה של הצבא הבריטי וראש הכנסייה האנגליקנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המכלה אליזבת' יוצאת מבית החולים על שמו של אדוארד השביעי בלונדון, יוני 2012. AP
המלכה אליזבת בצאתה מבית החולים אדוארד השביעי, לאחר שביקרה את בעלה, פיליפ, שאושפז במקום בשנה שעברה/AP

דלקת הקיבה והמעיים היא מחלה זיהומית הפוגעת במערכת העיכול. הלוקה במחלה לא מסוגל לספוג מים ומזון כראוי, מה שעשוי לגרום לשלשולים. במרבית המקרים, הדלקת עוברת לאחר מספר ימים, ללא צורך בהתערבות רפואית – וזאת בהנחה שננקטים הצעדים המתאימים כדי למנוע התייבשות. עם זאת, אם הסימפטומים מחריפים, עשוי החולה להתייבש, וכתוצאה מכך גם לאבד את חייו, ועל כן נהוג לאשפז את החולה כדי לאפשר את הזנתו באמצעים רפואיים. חולים מבוגרים חשופים עוד יותר לסכנת ההתייבשות.

בחודש אוגוסט האחרון אושפז נסיך בריטניה פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, בבית חולים בעיר אברדין שבסקוטלנד "כאמצעי זהירות" בלבד. מדובר היה באשפוזו השלישי של הנסיך בן ה-91 בשנה החולפת. ב-2011 נותח הנסיך בלבו בשל חסימת עורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully