וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלמה מהירה: הנסיך הבריטי פיליפ נותח בלבו

24.12.2011 / 3:15

את חגיגות חג המולד, שרבים מעבירים בצל עץ האשוח ובקניית מתנות, נאלצת משפחת המלוכה לבלות עם פיליפ בחדר ההתאוששות בבית החולים, אחרי שעבר הנסיך "הליך פולשני זעיר"

הנסיך הבריטי פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, הובהל אמש (שישי) לבית החולים לאחר שסבל מכאבים בחזה, ועבר ניתוח בלבו כדי להקל על עורק חסום. הנסיך, בן 90, סובל מבעיות לב והיה אמור להיבדק בקרוב אצל מומחה לב וחזה בבית החולים פפוורת' בקיימברידג', אך, כאמור, פונה אליו הערב בשל הרעה במצבו.

הנסיך התכונן לחגיגות חג המולד עם משפחת המלוכה המורחבת, אך על שמחת החג מעיב כעת מצבו הבריאותי. מארמון בקינגהם אישרו את הפרטים, הודו כי הנסיך "עבר הליך פולשני זעיר להחדרת צנתר", אך אמרו כי "בשלב זה אין פרטים נוספים על מצבו".

על פי דיווח של רשת ה-BBC נראה פיליפ במצב טוב לפני כשבוע בעת ארוחת צהריים עסקית. "הכאבים בחזה אמנם תקפו את פיליפ בעבר והוא התגבר עליהם, אך בהתחשב בגילו אין זה דבר נעים", דיווח כתב הרשת.

על אף גילו המופלג של פיליפ, הוא נמצא בדרך כלל בקו הבריאות וממשיך להעסיק את עצמו באירועי רווחה ותרומות, ולאחרונה אף ביקר באוסטרליה ובאירלנד. "המלכה מתעסקת בשלטון, אך חשיבותו של הנסיך בבית המלוכה היא רבה מאוד", אמר פרשן לענייני המלוכה. "הוא זה שעושה את ההחלטות החשובות במשפחה".

פיליפ נולד באי היווני קורפו בשנת 1921. בהמשך הוא בחר לשרת בחיל הים הבריטי עוד לפני שנישא לאליזבת ב-1947. יש להם ארבעה ילדים, בהם יורש העצר צ'רלס.

בנאום נדיר שנשאה המלכה אליזבת בשנת 1997, אמרה כי "פיליפ הוא אינו אדם שקל עבורו לקבל מחמאות, אך בפשטות אומר כי הוא מעניק לי כוח בכל השנים הללו, ואני חבה לו הרבה יותר ממה שהוא חושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully