וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: חשף ישבנו בפני המלכה אליזבת - ונעצר

במהלך ביקור מלכותי בעיר בריסביין, התפרץ ליאם וורינר, מפגין נגד הקפיטליזם, ורץ מול השיירה כשדגל אוסטרליה חפון בין פלחי ישבנו. "נו באמת", אמר לאחר מכן, "כל אחד ראה תחת מתישהו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

זה אמור היה להיות עוד ביקור מלכותי שגרתי. מלכת אנגליה, אליזבת השניה, המבקרת בימים אלה באוסטרליה, התקבלה בחום רב בעיר בריסביין, בידי קהל גדול של מקומיים נלהבים. אבל האירוע הזה ייזכר בעיקר בזכות צעיר אחד, פועל בניין מקומי. בזמן ששיירת המלכה חלפה בעיר, הוא הסיר את מכנסיו, והפנה לעברה את ישבנו החשוף. את המשטרה המקומית זה לא כל כך הצחיק, והוא נעצר.

ליאם וורינר בן ה-22 הספיק לרוץ כ-50 מטרים לצד השיירה המלכותית, כשדגל אוסטרליה חפון בין פלחי ישבנו, לפני שנעצר בידי השוטרים. בהמשך הואשם בעבירות של מטרד לציבור וחשיפה עצמית בפומבי.

מלכת אנגליה אליזבת במפגש עם דובי קואלה במהלך ביקור בעיר בריסביין, אוסטרליה, 24 בספטמבר 2011. רויטרס
גם זה קרה. המלכה אליזבת במפגש עם דובי קואלה, היום בבריסביין/רויטרס

"עשיתי 'מו?נינג' למלכה", סיפר וורינר בגאווה לאחר שחרורו מהמעצר, והתעקש שאינו מבין מדוע עושים מזה כזה עניין. "נו באמת, כל אחד ראה תחת של מישהו מתישהו. רואים את זה בטלוויזיה כל הזמן, רואים את זה בסרטים, אפילו כאלו שמותרים לצפייה לילדים. אבל כשמראים אותו למלכה, פתאום זו עבירה". לדבריו, עמיתיו לעבודה הם שהפצירו בו לבצע את המעשה. לטענתו, המלכה אפילו נופפה לו לשלום.

וורינר הוא פעיל חברתי, השותף בין היתר בימים אלו להפגנות "כיבוש סידני", חלק מתנועת "כיבוש וול סטריט" העולמית, נגד הקפיטליזם. את החשיפה לה זכה בעקבות התעלול שלו הבוקר, ניצל גם כדי להעביר מסרים ברוח זו: "אני רוצה לומר שאנחנו 99 האחוזים - לא נקבל יותר חמדנות תאגידים על חשבון הצרכים האנושיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully