וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר במשא ומתן: "הבית היהודי מחרימים את החרדים"

יהושע בריינר

1.3.2013 / 13:48

נציגי הליכוד-ביתנו והבית היהודי קיימו פגישה קצרה שנראה שרק חיזקה את הברית בין בנט ללפיד. ח"כ אריאל הדף את ההאשמות: "כל מפלגה שהיא ציונית היא לא פסולה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

משבר במשא ומתן בין הבית היהודי ובין הליכוד-ביתנו. בזמן שבמפלגת השלטון תולים את האשם במפלגתו של נפתלי בנט, שלדבריהם פוסלת ישיבה משותפת עם החרדים, בבית היהודי דווקא רואים את האשם בליכוד-ביתנו על רקע חבירתם ליו"ר התנועה, ציפי לבני. נציגי המפלגות נועדו היום (שישי) בכפר המכביה לפגישה קצרה מהרגיל ולא קבעו להיפגש שוב. בפגישה, שנראה שרק חיזקה את הברית בין בנט ללפיד, עמדו נציגי הבית היהודי על פתיחה מחדש של ההסכם הקואליציוני עם לבני. בשלב זה עושה רושם שהמשא ומתן של הליכוד-ביתנו עם הבית היהודי הגיע לכדי פיצוץ, כמו עם "יש עתיד".

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
יכנסו לקואליציה או לא? בנט ואריאל/נועם מושקוביץ

"הבית היהודי הודיע לנו שגם הם מחרימים את החרדים כפי ש'יש עתיד' מחרימים את החרדים, זאת כתוצאה מהברית שלהם, שעדיין קיימת", אמר נציג הליכוד-ביתנו, עו"ד דוד שמרון, בצאתו מהפגישה עם נציגי הבית היהודי בכפר המכביה. "יש כאן החרמה של ציבור שלם, אנחנו לא מקבלים חרמות. נצטרך לראות איך מתקדמים מכאן להרכבת ממשלה כתוצאה מהמצב הזה". שמרון התייחס לטענה כי הליכוד-ביתנו הציע ללפיד להכנס לקואליציה בתמורה לכך שהממשלה תקדם את המשא ומתן המדיני ותפנה התנחלויות, ואמר כי מדובר בספין שהוא "שקר וכזב".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"כל מפלגה שהיא ציונית - לא פסולה"

נציג הבית היהודי, ח"כ אורי אריאל, ציין בצאתו מהפגישה כי היתה פגישה עניינית. "דרשנו הבהרות על מה שהתפרסם בתקשורת לגבי פינוי יישובים ומאחזים. הדבר השני היה דרישתנו לתשובה לגבי תפקידה של ח"כ ציפי לבני. אנחנו כידוע העלנו את הסתייגותנו מהדבר הזה באופן ברור. הדבר השלישי, מתחזקים בהבנות עם 'יש עתיד', בעיקר בתחום סדר היום האזרחי. והדבר הרביעי, שהוא מובן מאליו, הדברים הם בידי ראש הממשלה, אנחנו מצפים שיקבל הכרעה, הגיע הזמן לסיים את זה ולהביא ממשלה למדינת ישראל". בניגוד לדברי נציג הליכוד ביתנו, טען אריאל כי מפלגתו לא פוסלת אף אחד. "כל מפלגה שהיא ציונית היא לא פסולה", אמר.

גורמים נוספים בבית היהודי התייחסו להודעתו של שמרון ואמרו כי "ייתכן שחלה טעות בהודעתו כאילו אנו אמרנו שאנחנו מחרימים את החרדים, אך בפועל הושמטה המילה 'לא' מדבריו של דוד שמרון. עקב הפרסומים על דברי הליכוד על פינוי התנחלויות והסכם בעייתי עם לבני ופרץ, כנראה שזאת אינה הטעות היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully