וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ש"נפצע בפיצוץ": בכיר חיזבאללה נאם בביירות

בלבנון דווח כי נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל הארגון, הופיע בפומבי למרות דיווחים לפיהם נפצע בהתקפה של המורדים הסורים. אתמול הכחיש נסראללה את הדיווחים לפיהם חלה בסרטן

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בסרטון הפיצוץ שהפיצו המורדים הסורים, בו לטענתם נפצע קאסם)

בחיזבאללה ממשיכים להדוף דיווחים על ראשי הארגון: נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נאם אמש (רביעי) בפני קבוצה של מהנדסים בביירות, כך דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית. זאת בניגוד לדיווחים של האופוזיציה בסוריה כי קאסם נפצע בהתקפה שביצעו על שיירה באזור הגבול בין לבנון לסוריה. אתמול בבוקר הודיע צבא סוריה החופשי כי קאסם נפגע שלשום מפיצוץ של השיירה שהייתה בדרכה חזרה מפגישה ביטחונית חשובה בלבנון, ולצדו נפגע גם הגנרל דוררם, מפקד הפעולות הצבאיות באזור המערבי בצבא אסד. בדיווח לא צוינה חומרת פציעתם לכאורה של השניים.

בחשבון הטוויטר הרשמי של צבא סוריה החופשי נמסר שגדודי דרע אם-שאם תקפו שלשום בשעה 09:00 את השיירה, השייכת לחיזבאללה ובה היו גם קצינים סורים אחרים. דווח כי השיירה התפוצצה באמצעות מטעני חבלה שהוטמנו מראש בדרך הראשית שבין דמשק לביירות. כמו כן, טענו אנשי האופוזיציה כי הצליחו לתעד את האירוע והפיצו סרטון של הפיצוץ בו לדבריהם נפצעו דוררם וקאסם.

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם. AP
מפריכים את השמועות. סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, על רקע תמונת מנהיג הארגון, חסן נסראללה/AP

בעוד נאומו של קאסם מעמיד בספק את אמינות הדיווח על פציעתו ואולי אף מפריך אותה, אמש הכחיש בנאום טלוויזיוני מזכ"ל חיזבאללה נסראללה את הדיווחים לפיהם חלה בסרטן והועבר לטיפול רפואי באירן. נראה כי בניגוד למנהגו, נסראללה נשא דברים שלא הוקלטו מראש. בתחנת "אל-מנאר" אף נטען כי מדובר ב"שידור ישיר". "השמועות שנפוצו וההשלכות שלהן על האזור הובילו אותי למהר ולהופיע בפניכם כדי להעלות כמה נושאים שרציתי לדון בהם. רציתי רק להגיד לכם שכל מה ששמעתם אינו נכון", אמר מזכ"ל חיזבאללה.

בהמשך דבריו הכחיש נסראללה גם את הדיווחים לפיהם סגנו קאסם נפגע בתקיפה בסוריה. אחר כך התייחס נסראללה גם לוויכוח בלבנון על שיטת ההצבעה בבחירות הצפויות בחודש יוני והבהיר שהארגון תומך בבחירות יחסיות, לפי מפלגות. זאת בשונה מהשיטה הנהוגה כיום, של הצבעה על פי מחוז גיאוגרפי. על פי מראהו בלבד, לא ניכר כי בריאותו הידרדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully