וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסן נסראללה הדף את השמועות: אני לא חולה

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים שנועדו, לפחות בחלקם, להזים את הדיווחים שחלה בסרטן. "רציתי למהר ולהגיד לכם שכל מה ששמעתם אינו נכון". בהמשך הכחיש דיווח שסגנו נפגע בסוריה

מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס בנאום שנשא הערב (רביעי) לדיווחים על מצבו הבריאותי ועל כך שהוא עובר טיפול רפואי באירן. זאת לאחר שכלי תקשורת בלבנון דיווחו בימים האחרונים כי הוא חולה בסרטן. על פי מראהו בלבד, לא ניכרו סימנים כי בריאותו התדרדרה.

נסראללה הגיע לאירן לטיפול במחלת הסרטן. רויטרס
מיהר לנאום. נסראללה/רויטרס

נראה כי בניגוד למנהגו, נסראללה נשא דברים שלא הוקלטו זמן מה מראש, ואף נטען בערוץ אל מנאר כי מדובר בשידור "ישיר". "השמועות שנפוצו וההשלכות שלהן על האזור הובילו אותי למהר ולהופיע בפניכם כדי להעלות מספר נושאים שרציתי לדון בהם. רציתי רק להגיד לכם שכל מה ששמעתם אינו נכון, וללמד לקח לגבי החדשות והמתקפה על בסיסי חיזבאללה בזמן האחרון. יש פה עניין רגיש שמצריך נקיטת עמדה ותגובה", אמר מזכ"ל חיזבאללה.

בהמשך דבריו הכחיש נסראללה את הדיווחים לפיהם סגנו נעים קאסם נפגע בתקיפה בסוריה. אחר כך התייחס נסראללה גם לוויכוח בלבנון על שיטת ההצבעה בבחירות הצפויות בלבנון בחודש יוני והבהיר שהארגון תומך בבחירות יחסיות, לפי מפלגות. זאת בשונה מהשיטה הנהוגה כיום, של הצבעה על פי מחוז גיאוגרפי.

נאומו של נסראללה מגיע רק כשבועיים לאחר נאומו הקודם, וכיממה לאחר הדיווחים בסוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה לפיהם גורמים בכירים המקורבים לחיזבאללה אישרו כי הוא מאושפז בבית חולים בטהרן בשל "בעיות בריאותיות". לדברי מקורות המקורבים לארגון, נסראללה נקלע לפני כמה ימים למצוקה רפואית, הועבר לבית חולים בשכונות הדרומיות של ביירות (א-דאחיה), ומשם הוטס לאירן, דרך שדה התעופה הבינלאומי בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות ששודרו בסוריה של נזקי תקיפת השיירה לפני כשלושה שבועות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו הקודם ב-16 בפברואר, התייחס נסראללה לדיווחים על תקיפת שיירת נשק שעשתה את דרכה מדמשק לביירות ואמר כי כל הנשק הדרוש לחיזבאללה כבר מצוי בידיו. "כל מה שאנחנו זקוקים לו למלחמה הבאה, אם תפרוץ, מצוי כאן בלבנון. אני רוצה להזכיר שרק מספר מועט של רקטות דרוש כדי לפגוע בשדות תעופה, נמלים ותחנות כוח בישראל", אמר. "יש תחנת כוח שאם נפגע בה ישראל כולה תוחשך. האם היא מסוגלת לעמוד בשישה חודשי עלטה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully