וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח טורקי: "נסראללה אכן חולה, הוטס לטיפול רפואי בטהרן"

27.2.2013 / 0:21

גורמים המקורבים לחיזבאללה אישרו לסוכנות הידיעות אנטוליה כי מזכ"ל הארגון הוטס לאשפוז באירן. הם לא אימתו דיווחים שמדובר בטיפול לסרטן. חיזבאללה הכחיש: "הוא לא עזב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

גורמים בכירים המקורבים לחיזבאללה אישרו אמש (שלישי) את הפרסום לפיו מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, מאושפז בבית חולים בטהרן בשל "בעיות בריאותיות" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנאטוליה. לדברי מקורות המקורבים לארגון, נסראללה נקלע לפני כמה ימים למצוקה רפואית, הועבר לבית חולים בשכונות הדרומיות של ביירות (א-דאחיה), ומשם הוטס לאירן, דרך שדה התעופה הבינלאומי בעיר.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בהופעה פומבית נדירה בהפגנה נגד הסרט "תמימות המוסלמים", ספטמבר 2012. רויטרס
חולה בסרטן? נסראללה/רויטרס

לדברי המקורות, מצבו הבריאותי של נסראללה יציב, אך הוא עדיין שוהה בטהרן. המקורות לא ציינו מתי בדיוק חלה נסראללה. כמו כן, לא אומתו הדיווחים כי מדובר במחלת הסרטן. מאוחר יותר חיזבאללה הכחיש את שפורסם בכלי התקשורת וטען כי נסראללה "בבריאות טובה" וכי הוא "לא עזב את לבנון לשום מקום".

מוקדם יותר פרסם רדיו המזוהה עם האופוזיציה לחיזבאללה בלבנון את הטענה כי נסראללה הועבר ביומיים האחרונים לבית חולים בטהרן באמצעות מטוס השייך ללשכת נשיא אירן. ביום שבת שעבר נאם מזכ"ל חיזבאללה בפני תומכיו באמצעות וידאו, לרגל "יום השהיד". היה זה האירוע האחרון שבו נראה. בספטמבר שעבר הופיע פיזית יחד עם מנהיגים אחרים באירוע של חיזבאללה בביירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לחיזבאללה אין כוונות להתפרק מנשקה"

לפני שבוע וחצי הגיב מזכ"ל חיזבאללה לתקיפה לכאורה של שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון על ידי חיל האוויר הישראלי. "כל מה שאנחנו זקוקים לו למלחמה הבאה, אם תפרוץ, מצוי כאן בלבנון", הזהיר נסראללה את ישראל בנאום ששודר בטלוויזיה הלבנונית, והוסיף כי בחיזבאללה לא זקוקים לאספקת נשק מסוריה או אירן. נסראללה אמר כי קבוצות ההתנגדות יכולות לתקוף מתקני מפתח בישראל. "אני רוצה להזכיר להם שרק מספר מועט של רקטות דרוש כדי לפגוע בשדות תעופה, נמלים ותחנות כוח בישראל", אמר. "יש תחנת כוח שאם נפגע בה ישראל כולה תוחשך. האם היא מסוגלת לעמוד בשישה חודשי עלטה?". נסראללה לא התייחס בנאומו לפרסום תוצאות החקירה הרשמית שנערכה בבולגריה, לפיה חיזבאללה עמד מאחורי הפיגוע בבורגס בחודש יולי האחרון.

נסראללה הבהיר באופן חד-משמעי כי לחיזבאללה אין כוונות להתפרק מנשקה. הוא הזהיר את ראש "מחנה ה-14 במרץ", סעד חרירי, כי אין בכוונתו לעשות כך. בנוסף, נסראללה חשף כי חרירי העביר לו הצעה ביוזמה טורקית-קטארית להסכים לשובו של חרירי לראשות הממשלה בתמורה להמשך שמירת הנשק בידי חיזבאללה וביטול הטריבונל הבינלאומי. "האם אין זה שוחד?", שאל מזכ"ל חיזבאללה. "כאשר 'ההתנגדות' עושה ויתורים מדיניים ומוותרת על השלטון בתמורה לשמירה על המולדת, האם זו מגרעת? לא נסכים שבתמורה לפירוק ההתנגדות מנשקה, יבוטל בית הדין הבינלאומי והמדינה כולה תועבר לידי אדם אחד – זהו שוחד. איננו מבקשים לשמור על הנשק, אלא על ההתנגדות. לנשק אין סיבה לקיום אלא להגן על לבנון ולהתנגד לישראל".

לדבריו, "בעבר דנו עם אביו של חרירי, ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, על נושא פירוק ההתנגדות מנשקה, והדגשנו בפניו כי ההתנגדות היא בראש מעייננו. הוא השיב לנו - 'אני אתכם עם השמירה על ההתנגדות ונשקה עד החתימה על הסכם שלום'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully