וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת במכתב לנתניהו: "בטל את הפריימריז בליכוד"

על רקע החשדות לשוחד בבית היהודי, כתבה לבנת כי "השיטה הפכה לבלתי דמוקרטית ואף מעוותת את רצון הבוחרים". בדבריה טענה: "בעלי אינטרסים מתפקדים לליכוד אך לא מצביעים מחל"

לאחר חשיפת החשדות לשחיתות בפריימריז של הבית היהודי, והדיווחים לפיהם ייתכן שקבלני קולות פעלו גם בקרב מצביעי הליכוד, פנתה היום (רביעי) שרת התרבות והספורט לימור לבנת לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לבטל את הפריימריז במפלגה.

"בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים על חשדות חמורים הנחקרים במשטרת ישראל בנוגע לגילויי עבריינות קשים ובהם לכאורה קניית קולות, שימוש בחוקרים פרטיים, קבלני קולות, פוליגרפים ועוד, שאירעו במסגרת הבחירות המקדימות למפלגת הבית היהודי", כתבה לבנת לראש הממשלה. "אין ספק ששיטת הפריימריז, שאף אני הייתי בין תומכיה המובהקים בשעתה, ואשר נועדה לאפשר לציבור רחב ככל שניתן של תומכים להשתתף בהליך הדמוקרטי, הפכה לבלתי דמוקרטית בעליל, ואף מעוותת את רצון הבוחרים".

אושרה הצעת "חוק הסופרים": "עם הספר - גם בעידן הטאבלט". מערכת וואלה!
"אדוני ראש הממשלה, כך אי אפשר להמשיך". לבנת ונתניהו/מערכת וואלה!

"בעת קיום הפריימריז האחרונים בליכוד היו 2,800 מתפקדים שהיו בה בעת מתפקדים גם בבית היהודי", המשיכה, "דהיינו 'מתפקדים כפולים'. מדובר בעבירה על חוק המפלגות תשנ"ב 1992 סעיף 15 - חברות במפלגה אחת בלבד, שדינה שנת מאסר. על פי הנתונים שבידי, מקרב 2,800 מתפקדים אלה, ישנם 458 מתפקדים אשר הצביעו בפועל בפריימריז בליכוד. כמובן שזו עבירה כפולה ומכופלת על החוק. לאיש מהם אסור היה להצביע כלל. על מנת לחדד את משמעות הנתונים אציין כי בין השר בני בגין, הנחשב לאחד מסמלי תנועתנו, לבין הכנסת הנוכחית, הפרידו בסך הכול 243 קולות.

עוד כתבה לבנת כי "פעם אחר פעם אנו עדים לתופעה הפסולה מהיסוד שבה גורמים בעלי אינטרס מתפקדים לליכוד, אך בבחירות הכלליות אינם מצביעים מחל. מבדיקה שערכתי עולה כי לא מדובר בתופעה זניחה – מדובר באלפים שרובם מתרכזים ביהודה ושומרון. ניתן לציין כדוגמה את היישוב שילה שבמטה בנימין, שם ישנם 321 מתפקדי ליכוד, וביישוב רק 127 הצביעו מחל. דוגמה נוספת היא היישוב בית אל, שם התפקדו 576 מתפקדים, אולם רק 212 הצביעו מחל בבחירות הכלליות. באלון מורה שבשומרון ישנם 216 מתפקדים, אך רק 96 הצביעו מחל".

מתמודדי מפלגת הליכוד לבחירות לכנסת ה19, באירוע תוצאות הפריימריז בליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"דריסת רגל לתופעות עברייניות שליליות". לאחר פרסום תוצאות הפריימריז בליכוד/נמרוד סונדרס

"אדוני ראש הממשלה, כך אי אפשר להמשיך", סיכמה לבנת. "סבורני כי עלינו להקים ועדה שתמצא חלופה ראויה לשיטת הפריימריז הנהוגה באופן שיאפשר מצד אחד לבחור את הרשימה הטובה והאטרקטיבית ביותר, ובמקביל לא יאפשר דריסת רגל לתופעות עברייניות שליליות ולגורמים בעלי אינטרס שמעוותים את הרשימה לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully