וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הגבירה כוננות בעקבות חיסול הגנרל האירני"

ה"סאנדיי טיימס" מדווח כי ניתנה הוראה לקצינים לא לצאת לכמה מדינות בחו"ל וכי תוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים. בכיר אירני: לא יאיימו עלינו במעשים טיפשיים

ישראל חיסלה את הגנרל האירני באותה תקיפה שבה הופצצה מן האוויר שיירה בפאתי דמשק שהובילה אמצעי לחימה לחיזבאללה - כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"סאנדיי טיימס" מפי מקור מודיעין מערבי. בעקבות החיסול, עלה חשש בישראל מנקמה אירנית, ולכן תוגברה האבטחה במוסדות יהודיים ברחבי העולם. לפי העיתון, ניתנה הוראה לבכירים בצה"ל לא לבקר בכמה מדינות, ולאחרים סופקה אבטחה מטעם השב"כ.

נציגו של המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי במשמרות המהפכה, עלי שיראזי, אמר בשבוע שעבר כי אירן "תנקום בישראל על הריגתו בסוריה של הגנרל מכוח קודס". הוא צוטט בסוכנות הידיעות אירנ"א באומרו כי "אויבנו צריכים לדעת שננקום במהרה (...) הישראלים והאויבים שלנו לא יכולים לאיים על אירן במעשים טיפשיים שכאלה".

שגריר אירן בלבנון רוכן אבאדי באזכרה לקצין משמרות המהפכה חסן שאטרי. פברואר 2013. רויטרס
שהה בדמשק בבגדים אזרחיים. חסן שאטרי/רויטרס

לפי ה"טיימס", שאטרי - שנודע גם בשם חוסאם חושנביס - אותר בדמשק על ידי סייענים של המוסד, חרף צעדי זהירות שנקט והעובדה שלבש מדים אזרחיים. בשעות הבוקר המוקדמות של התקיפה, הוא הצטרף לשיירה שעמדה לצאת ללבנון. מטוסים ישראליים שיבשו את סוללות הנ"מ הסוריות, ולאחר מכן הפציצו את השיירה. שאטרי ואחד מעמיתיו נהרגו.

נחשב לאירני הבכיר ביותר בלבנון

שאטרי היה האישיות האירנית הבכירה ביותר על אדמת לבנון, ותפקידו כראש מנהלת השיקום במדינה היה למעשה מסווה למשרתו האמיתית - מפקד משמרות המהפכה בלבנון. לצד ההאשמות בכלי התקשורת האירניים לפיהם "חוליות של הציונים" הן אלה שאחראיות להריגתו של הגנרל האירני, נשמעו גם דיווחים וטענות כי מדובר בפעולה מתוכננת של אנשי אופוזיציה סורים.

להלווייתו של סרדאר שאטרי הגיעו כל ראשי משמרות המהפכה, ורבים מאנשי כוח הקומנדו של הארגון, כוח קודס. הכינוי "סרדאר", מגדיר את דרגתו הצבאית כמקבילה לגנרל ארבעה כוכבים זוטר בצבא ארה"ב. לא כל שהיד של משמרות המהפכה זוכה לכך שעל פני ארונו יצעדו מפקד משמרות המהפכה, עלי ג'עפרי, סגנו חוסיין סלאמי, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ועוד רבים מבכירי הרפובליקה האיסלמית. באתרי חדשות שונים אף צוין כי שאטרי עצמו היה איש כוח קודס, כלומר שהיה מראשי הכוח שמטרתו לא רק לשמר את ערכיה של המהפכה האיסלמית, אלא גם להפיץ אותה בעולם כמצוות המנהיג העליון הקודם, חומייני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully