וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול המסתורי: הגנרל האירני הבכיר בלבנון

הגנרל חסן שאטרי מונה בידי נשיא אירן, וחיסולו, יממה לאחר יום השנה החמישי לחיסול רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה, מעלה חשד באשר למרוויחים מהמהלך - מסוריה ועד ישראל

יממה לאחר ציון יום השנה החמישי לחיסולו בדמשק של "רמטכ"ל חיזבאללה", עימאד מורנייה, והנה שוב נשמעים הדיווחים בלבנון וסוריה על חיסול מסתורי נוסף, הפעם של בכיר אירני. ההתנקשות בנציג הבכיר של משמרות המהפכה בלבנון, חסן שאטרי, שבוצעה אתמול (רביעי) בדרך הראשית שבין ביירות לדמשק, הותירה לא מעט סימני שאלה. הגנרל היה האישיות האירנית הבכירה ביותר על אדמת לבנון ותפקידו כראש מנהלת השיקום במדינה היה למעשה מסווה למשרתו האמיתית - מפקד משמרות המהפכה בלבנון.

דיווח: "המשקם האירני" של לבנון חוסל בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיידד עם אחמדיניג'ד במלחמת אירן-עירק, ומונה על ידו לתפקיד ב-2006. הגנרל שאטרי שחוסל אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאטרי נשא כינוי בנוסף לשמו - המהנדס חוסאם חושנויס. הוא מונה אישית על ידי נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, והשניים מכירים מימים עברו - עוד מתקופת מלחמת אירן-עירק בשנות ה-80', אז עבדו שניהם כאנשי בינוי ופיתוח עבור משמרות המהפכה. הוא הגיע ללבנון ב-2006, לאחר מלחמת לבנון השנייה, והוטלה עליו המשימה לשקם את דרום לבנון, בעיקר את אזורי המגורים של בני העדה השיעית במדינה.

הדיווחים באירן ובלבנון נשמעים מעט מבולבלים ואינם חושפים עדיין את הפרטים המלאים לגבי האופן שבו בוצע חיסול שאטרי ועל שאלת זהות המבצעים. לצד האשמות כי "חוליות של הציונים" הן אלה שאחראיות להריגתו של הגנרל האירני, נשמעו גם דיווחים וטענות כי מדובר בפעולה מתוכננת של אנשי אופוזיציה סורים. גם המיקום של הפעולה אינו ידוע מלבד עצם קיומה על הציר הארוך בין דמשק לביירות. מוזרה לא פחות העובדה שהאופוזיציה הסורית שמתהדרת כמעט תמיד בלכידתם של אנשי משמרות המהפכה או הריגתם של אנשי חיזבאלה, אינה מתייחסת כלל לאירוע. האירנים אינם ממהרים להאשים את ישראל , אולם שומרים על מידור בכל הקשור למקרה, אולי בתקווה שמישהו יחשוף פרטים שידועים רק לצד המבצע.

תוצר ההסתבכות של אירן במלחמה בסוריה?

כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי הגנרל האירני נחת אתמול בשעות הבוקר בשדה התעופה של דמשק ומשם יצא במכוניתו לעבר ביירות. לא ברור אם חצה את הגבול ללבנון, אך במהלך נסיעתו נתקל במארב מתוכנן של חמושים שריססו את המכונית והרגו אותו ושני אנשים נוספים שזהותם אינה ידועה והיו עמו במכונית.

אם אכן היו אלה המורדים הסורים שהרגו את הגנרל האירני, ממחיש הדבר עד כמה מסתבכים אירן וחיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה. בלבנון מציינים היום את יום השנה לחיסולו של ראש הממשלה לשעבר, רפיק אל חרירי, ממתנגדיה של סוריה. האם יתכן שהיוצרות מתהפכות וכעת שליחי אירן הופכים ליעד?

השבוע דווח בוואלה! חדשות כי גורמים ב"מחנה 14 במרץ" שבראשותו עומד בנו של רפיק אל חרירי, סעד א-דין, העבירו מסרים לישראל כי הם מעוניינים בשיפור היחסים ובשקט ביטחוני. ההתפתחויות בסוריה והמסרים שמגיעים ללבנון מעידים עד כמה מצבו של חיזבאללה שביר ולבנון כולה נתונה במערבולת שסופה אינו ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully