וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בטרור: המל"טים של ארה"ב חיסלו 4,700 איש

בהתייחסות ראשונה של גורם רשמי לסוגיה הרגישה, חשף סנאטור רפובליקני את מספר ההרוגים לאורך השנים: "גם חפים מפשע נפגעו, אך אנחנו במלחמה", אמר לינדסי גראהם

ארה"ב הרגה כ-4,700 בני אדם באמצעות מטוסים לא מאוישים - כך העריך השבוע סנאטור רפובליקני. זו הפעם הראשונה שאיש ממשל מגיב בפומבי על מספר הנפגעים כתוצאה מהשימוש הנרחב שעושה ארה"ב במל"טים במלחמה בטרור מעבר לים.

לפי פרסומים בעיתונות, המל"טים מופעלים לחיסולים בפקיסטן, בתימן, באפגניסטן ובסומליה. הם משמשים לפגיעה באנשי אל-קאעדה וטליבן וחשודים אחרים בטרור. לאחרונה התפרסם כי ארצות הברית הפעילה בסיס סודי מערב הסעודית, ששימש לשיגור מל"טים לחיסולים בתימן. לא אחת סומנו כמטרה גם אזרחים אמריקנים, ולעתים נפגעו מהירי גם חפים מפשע. כמה ארגוני זכויות אדם טוענים כי השימוש במל"טים לחיסולים מהווה "הוצאה להורג ללא משפט".

מל"ט פרדטור של חיל האוויר האמריקני. POOL PHOTO, AP
מל"ט "פרדטור" של חיל האוויר האמריקני/AP, POOL PHOTO

לפי ציטוטים שפרסם אתר חדשות בקרולינה הדרומית, אמר הסנאטור לינדסי גראהם כי ארה"ב הרגה לאורך השנים 4,700 בני אדם באמצעות מל"טים. "לפעמים אתה פוגע גם בחפים מפשע, ואני שונא את זה. אבל אנחנו נמצאים במלחמה, וחיסלנו כמה חברים בכירים מאוד באל-קאעדה", אמר גראהם.

הבית הלבן סירב לאורך השנים לחשוף מידע על כמויות הגיחות שביצעו מל"טים בשליחות הסי-אי-איי, אך פקידים בוושינגטון תמיד רמזו כי מספר החפים מפשע שנהרגו במסגרת החיסולים היה מועט. כמה מכוני מחקר העריכו כי מאז שנת 2004, בוצעו כ-350 גיחות מל"טים בפקיסטן, בסומליה ובתימן, שהרגו מעל 4,750 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully