וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיסטוריוס ביקש רישיון ל-6 כלי נשק לפני הירי"

סוכנות הידיעות אי.פי דיווחה מפי גורמים בדרום אפריקה כי האצן הנאשם ברצח חברתו ביקש רישיון לאקדחים ורובים שונים עבור האוסף שלו. הבקשה הוגשה כ-3 שבועות לפני הירי

אוסקר פיסטוריוס, האצן האולימפי קטוע הרגליים הנאשם ברצח חברתו לחיים, ביקש מספר שבועות לפני מותה לקבל רישיון לשישה כלי נשק נוספים, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות אי.פי. על פי הדיווח, הגיעו לידיה מסמכים רשמיים המעידים על בקשתו. עוד עולה כי הבקשות הוגשו ב-22 לינואר, רק מעט יותר משלושה שבועות לפני שפיסטוריוס ירה למוות בחברתו ריבה סטינקאמפ, בביתם המשותף. הוא הודה כי ירה בה משום שחשב שמדובר בפורץ, והכחיש כי התכוון לרצוח אותה בכוונת תחילה.

גורמים במרכז הנשק הלאומי של משטרת דרום אפריקה מסרו לסוכנות את פרטי ששת כלי הנשק שאת רישויים ביקש פיסטריוס. בנוסף, גורם במרכז אמר כי פיסטוריוס קיבל רישיון לאקדח בו השתמש בלילה שבו נהרגה חברתו, בנימוק של הגנה עצמית. את הרישיון לנשק זה הוא קיבל לפני כשנתיים וחצי, לאחר שערער על דחיית הבקשה שהגיש ב-2008. אחד הגורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות הדגיש כי לא הייתה סיבה של ממש לדחייה, מכיוון שפיסטוריוס עבר בהצלחה את בחינות הכשירות להחזקה בנשק ולא היה לו כל עבר פלילי.

אוסקר פיסטוריוס. AP
מכחיש שהתכוון לרצוח את חברתו. פיסטוריוס במשפטו/AP

את בקשותיו לששת כלי הנשק הנוספים נימק פיסטוריוס ברצונו להוסיף אותם לאוסף האקדחים והרובים שלו. החוק בדרום אפריקה נוקשה למדי, ומחייב הוצאת רישיון עבור כל כלי נשק שאזרח מחזיק ברשותו. לפני הנפקת רישיון חייב המבקש לעבור מבחן הכולל תרגול בטיחות. כמו כן, עליו לקבל את חוות דעתו החיובית של נציג מרכז הנשק על אישיותו, ולספק עדות אופי של קרוב משפחה ושל אחד משכניו.

היום דרשו חוקרי המשטרה להוסיף לכתב האישום נגד האצן החזקת תחמושת ללא רישיון שנמצאה בביתו. החוקרים סיפרו כי בחיפוש בביתו נמצאו גם סטרואידים ומחטים. על פי העדויות שעלו במשפט, שנכנס היום ליומו השני, נמסר שהשכנים שמעו "צעקות ללא הרף שנשמעו כמו מאבק" בין השעות שתיים לשלוש לפנות בוקר. פיסטוריוס עצמו טען שישן כמה דקות לפני היריות ושלא התקיים שום ויכוח בינו לבין זוגתו. התובע במשפט טען מנגד שסטינקאמפ התלבשה בזמן היריות.

השוטר הראשון שהגיע לזירה, הילטון בות'ה, סיפר כי הגיע לבית בשעה ארבע לפנות בוקר ומצא את חברתו שוכבת מתה על הרצפה. לדבריו, בזמן הגעתו היא לבשה וסט שחור ומכנסיים קצרים וכוסתה במגבות. השוטר העיד שחברתו של פיסטוריוס נותרה בצד ימין של ראשה, בירך הימנית שלה ובמפרק הימני שלה. בהמשך הוא העיד כי חשב שהכדור נורה "למטה" וטען שפיסטוריוס היה עם הרגליים התותבות שלו. פיסטוריוס מנגד טען שהוא לא הלך על התותבות שלו, אבל התביעה לא התרשמה מכך והבהירה שהירי היה מתוכנן. בות'ה סיפר עוד כי המשטרה מצאה בחדר השינה של פיסטוריוס שתי קופסאות שהכילו הורמונים ומחטים. ההגנה הסבירה היא כי מדובר בכלל בתרופת צמחים חוקית שהשימוש בה מותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully