וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיסטוריוס יבב אחרי הרצח: "הרגתי את המותק שלי"

לפני שקרא למשטרה התקשר האצן הפראלימפי החשוד ברצח לחברו וסיפר: "הייתה תאונה נוראית, יריתי בריבה". לאחר מותה עלתה תכנית בכיכובה של הנרצחת שנפרדה: "אתגעגע לכולכם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"המותק שלי, הרגתי את המותק שלי – אלוהים, קח אותי" – קרא האצן הפראלימפי אוסקר פיסטוריוס שוב ושוב במשך שעה שלמה, בעוד המשטרה ניסתה לחקור אותו, כך סיפר היום (ראשון) חברו של האצן בן ה-26 החשוד ברצח חברתו, הדוגמנית ריבה סטינקאמפ. ג'סטין דיוואריס, חברו של פיסטוריוס אשר הכיר בינו לבין סטינקאמפ, סיפר כי אוסקר התקשר אליו לפני שהודיע למשטרה כי ירה בחברתו.

אוסקר פיסטוריוס אצן דרום אפריקאי פורץ בבכי בבית המשפט. AP
"הייתה תאונה נוראית, יריתי בריבה". פיסטוריוס פורץ בבכי בבית המשפט/AP

"אוסקר התקשר אליי בארבע לפנות בוקר ואמר לי שריבה נורתה. עניתי: 'על מה אתה מדבר? אני לא מבין'. הוא חזר על עצמו: 'הייתה תאונה נוראית, יריתי בריבה'", סיפר דיוואריס לאתר "הסאן". "רגע אחרי שניתקתי את השיחה, התקשר אליי שכן ואמר לי להגיע מהר לבית של ג'סטין". דיוואריס הגיע במהירות לביתו של פיסטוריוס, אך לא הורשה להיכנס לבית, שכבר היה לזירת רצח סגורה. מבעד לחלון הצליח החבר לראות את פיסטוריוס מייבב מעל גופתה וקורא "המותק שלי, הרגתי את המותק שלי – אלוהים, קח אותי". המשטרה הסכימה לאפשר דיוואריס לראות את חברו לכמה דקות. "הוא עוכב במוסך, אבל נתנו לי לדבר איתו עשר דקות. הוא תושאל, אבל לא הצליח לענות, ורק המשיך למלמל את אותו המשפט".

מקור במשטרת דרום אפריקה סיפר לעיתון מקומי כי מחבט קריקט מכוסה דם נמצא בביתו של פיסטוריוס. מקור המקורב לחקירה מסר כי גולגולתה של ריבה הייתה "מרוסקת" וכי היה "הרבה דם על המחבט". המשטרה בודקת אם ריבה הותקפה במחבט או שמא היא השתמשה בו להגנה עצמית ושללה את אפשרות כי פיסטוריוס ירה בה, בטעות כי חשב שפורץ נכנס לבית, על אף שסטינקאמפ כבר לבשה כותונת לילה. "על פי החשד, הכדור הראשון פגע בירכה. אז היא רצה להתחבא בשירותים, והוא ירה עוד שלוש יריות", סיפר מקור במשטרה לרשת סיטי פרס. ריבה ישבה על האסלה כשהיא נורתה ארבע פעמים בזרועה, ראשה, ירכה ואצבעותיה דרך דלת השירותים. פיסטוריוס נשא את גופתה עד הכניסה לבית, שם ניסה להחיות אותה כשכוחות משטרה והשכנים הגיעו לאחר ששמעו את היריות והיא מתה בזרועותיו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפרידה המצמררת: "אתגעגע לכולכם כל כך"

לפני מותה השתתפה ריבה בתכנית ריאליטי דרום אפריקנית חדשה, שצולמה בג'מייקה. יומיים אחרי מותה שודרה התכנית "אי האוצר טרופיקה" כמתוכנן על אף קריאות נגד. התכנית נפתחה בשקופית לזכרה ובמחווה לסטינקאמפ, בה היא נפרדת מהתכנית, במסר שזכה למשמעות אחרת אחרי מותה: "אני חושבת שהדרך שבה את עוזבת, לא רק המסע שלך בחיים, אלא הדרך שבה את עוזבת, היא כל כך חשובה. את מותירה רושם חיובי או שלילי, אבל פשוט שמרי על היושרה ועל המעמד שלך, ותמיד תהיי נאמנה לעצמך. ואני אתגעגע לכולכם כל כך. אין לי שום חרטות, שום מרמור... אני לוקחת עמי כל כך הרבה זיכרונות מדהימים ודברים שהם כאן, וכאן... שאנצור עמי לעולם. אני אוהבת אתכם מאוד מאוד". הפקת התכנית אמרה התכנית שודרה בתיאום עם משפחתה.

בת דודתה, שרון סטינקאמפ, סיפרה כי "היא הייתה גאה בהופעתה בתכנית" אשר צולמה בשנה שעברה ואמרה שמילותיה האחרונות להם היו "תצפו בתכנית". במחווה ששודרה נראתה סטינקאמפ שוחה עם דולפינים וצופה באנשים קופצים מצוק אל המים. "את ממש מתאהבת בג'מייקה. את מתאהבת בהתאהבות, באהבה...", סיפרה סטינקאמפ בתכנית. "פשוט אהבה אחת בכל מקום. אני חוזרת הביתה עם תחושה מתוקה בפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully