וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל: "נתניהו קיצוני, ישראל בדרך לאפרטהייד"

אתר חדשות המזוהה עם הימין האמריקני פרסם ציטוטים מהרצאה שנשא ב-2010 המועמד לתפקיד שר ההגנה. בתחילת השבוע העריכו הרפובליקנים כי מינויו של הייגל יאושר בסנאט

התבטאות בעייתית נוספת מעברו של צ'אק הייגל? בארצות הברית מצטטים הבוקר (רביעי) דברים שאמר ב-2010 מועמדו של הנשיא ברק אובמה לתפקיד שר ההגנה, לפיהם "ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד" ו"ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אדם קיצוני".

הציטוטים האמורים התפרסמו באתר Washington Free Beacon, המזוהה עם הימין האמריקני. הדיווח מתבסס על דואר אלקטרוני שכתב סטודנט שישב בהרצאה שנשא הייגל באוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי לפני שלוש שנים. הסטודנט, קנת ווגנר, שלח מייל לאייפ"ק - השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון - וסיפר לאנשיה על מה ששמע.

הסנאטור לשעבר צ'אק הייגל, המועמד לתפקיד שר ההגנה. ינואר 2013. רויטרס
הייגל בשימוע בסנאט בסוף חודש ינואר. מינויו צפוי לעבור ברוב פשוט/רויטרס

לפי אותם ציטוטים, "הייגל האשים את ישראל בהפרה של החלטות האו"ם, וקרא לכלול את חמאס בכל משא ומתן לשלום". הסטודנט כתב במייל כי הייגל אמר בהרצאה ש"נתניהו הוא קיצוני, ושאפילו ציפי לבני חושבת כך ולכן לא תשב אתו בממשלה". עוד נאמר בציטוטים המיוחסים להייגל כי ישראל "עלולה להפוך למדינת אפרטהייד אם היא לא תתיר לפלסטינים להקים מדינה". באייפ"ק לא הגיבו לדיווח, ובכתבה לא מופיעה תגובתו של הייגל לדברים.

בתחילת השבוע העריך הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין כי מינויו של הייגל יאושר בסנאט בהצבעה שתיערך באמצע בשבוע הבא, אחרי שובו של הקונגרס מפגרה ב-25 בפברואר. "איני סבור שהוא מתאים לתפקיד", אמר מקיין, "אך איני חשוב שצריך להמשיך לעכב את המינוי".

ג'ון מקיין, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ב-2008. רויטרס
"הייגל לא מתאים לתפקיד, אך לא צריך לעכב את המינוי". מקיין/רויטרס

סנאטור רפובליקני נוסף, לינדסי גראהם, אמר כי הוא מקבל את ההכחשות שהשמיע הייגל ביחס לציטוטים נוספים שפורסמו בנוגע להערות שהשמיע לכאורה על כוחה של השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון. "אני מקבל את המילה שלו", אמר גראהם, "עד שמשהו אחר יצוץ". עם זאת, הוא ציין כי "מדובר באחת הבחירות הקיצוניות והלא-מוכשרות לתפקיד שר ההגנה זה זמן רב".

לפני שבועיים נדחתה ההצבעה על מינויו של הייגל לתפקיד, אחרי שהרפובליקנים בסנאט סיכלו את מאמציהם של הדמוקרטים לאשר את מינויו בהליך מהיר. הדמוקרטים מחזיקים ב-55 מושבים בסנאט, וזקוקים כעת לרוב פשוט של 51 מהקולות כדי לאשר את מינויו של הייגל למחליפו של ליאון פנטה לתפקיד שר ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully