וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל בסנאט: "אוודא שישראל תשמור על יתרון צבאי"

31.1.2013 / 18:07

המועמד של ברק אובמה לתפקיד שר ההגנה, צ'אק הייגל, שעמדותיו נתפסות כאנטי-ישראליות הוסיף בשימוע לפני מינויו בסנאט: "אני ידיד של ישראל ומעולם לא הצבעתי נגדה"

צא'ק הייגל, מועמדו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לתפקיד שר ההגנה, הגיע היום (חמישי) אל הסנאט האמריקני לשימוע לפני מינויו. בשימוע אמר הסנאטור קארל לוין כי הייגל הפיח את חששותיו מכך שהוא לא מספיק תקיף נגד אירן. "הסנאטור הייגל הבטיח לי שהוא תומך בעמידתו האיתנה של ממשל אובמה נגד אירן". הוא הוסיף כי "אוודא שידידתנו ובעלת בריתנו ישראל תשמור על יתרונה הצבאי באזור".

נשיא ארה"ב ברק אובמה מכריז כי מועמדו לתפקיד שר ההגנה הוא צ'אק הייגל, ינואר 2013. AP
אובמה מכריז על הייגל בתור מועמדו לתפקיד שר ההגנה/AP

נגד הייגל נשמעה ביקורת רבה על עמדתו ה"רכה" כלפי אירן ונגד ישראל: "אף הצבעה, ציטוט או הצהרה יחידה מגדירה אותי, את אמונותיי ואת ניסיוני", אמר הייגל למחוקקים בהצהרתו. כשאחד הסנאטורים בשימוע הציג בפניו את עמדת אירן נגד ישראל, וציטט את התפיסה האירנית כי "ישראל היא גידול סרטני, שצריך למחוק מהמפה" ושאל את הייגל "מדוע האירנים תומכים במינויך?" ענה הייגל בקצרה: "מספיק קשה לי עם הפוליטיקה האמריקנית".

מטר של שאלות הנוגעות לעמדתו של הייגל הוצגו בפניו בנוגע למדיניותו כלפי ישראל. הוא מצדו, הדף את הביקורת: "תמיד אמרתי שאני תומך בישראל, אפילו תומך גדול וכתבתי בספריי שיש לנו יחסים מיוחדים עם ישראל, מעולם לא הצבעתי נגד ישראל. מנהגים ישראלים שנפגשתי ועבדתי מולם תמכו בי ואמרו כי אני חבר ישראל. אני חושב שהרקע שלי די ברור, אני אמשיך במדיניות אובמה שהוא ידיד של ישראל. הנשיא הזה אמר 'אני מגן על ישראל' והשקיע כמעט 300 מיליון עבור כיפת ברזל. אני תומך גדול של כל הדברים האלה".

לאחר הודעת אובמה כי הוא מציג את הייגל כמועמדו לתפקיד שר ההגנה במקומו של לאון פנטה, נשמעו דברי ביקורת בקרב הלובי היהודי האמריקאי המתנגד נחרצות למינויו של הסנאטור בשל התבטאויות אנטי ישראליות. הייגל הוא מתנגד היסטורי למדיניות הסנקציות, אשר קרא בעבר שוב ושוב לניהול מגעים דיפלומטיים עם מדינות "סוררות" כמו אירן, צפון קוריאה, סוריה ולוב. "מינוי הייגל יהיה סטירת לחי בפניו של כל אמריקאי שדואג לביטחון ישראל", אמר אז ראש הקואליציה היהודית הרפובליקנית, מאט ברוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully