וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזם לא פונה - והצמחייה נרקבה בקרקעית הכנרת

קובי דוד

19.2.2013 / 1:03

פקחי רשות הטבע והגנים היו אמורים לפנות את הצמחייה שגזמו, כדי למגר את תופעת הצמחים הפולשים באגם, אך בשל עליית המפלס הם טרם עשו זאת. תושב האזור: "ריח חריף של ריקבון"

מפגע תברואתי חמור בכנרת: רשות הטבע והגנים החליטה לאחרונה למגר את תופעת מיני הצמחים הפולשים הנמצאים לאורך החופים המזרחיים. לכאורה יוזמה מבורכת, אך בשל עליית מפלס הכנרת לא הצליחו פקחי הרשות לפנות את הגזם הרב שנותר, והצמחייה הרבה שנקצרה נרקבה בתוך האגם, במקטעי החוף שבין מושב רמות למעלה גמלא, צפונית לחוף כינר. "מדובר במקטעי חוף שמעלים ריח חריף של ריקבון", סיפר אדם המתגורר בסמוך. "אני לא מבין איך הם השאירו את הררי הגזם בתוך קרקעית האגם ולא ניסו לעשות שום דבר בעניין".

עשבייה בכנרת, פברואר 2013. יגאל לוי
עשבייה בכנרת, פברואר 2013/יגאל לוי

"היה נכון יותר לגזום את האשלים והצמחייה בחודשי הסתיו". הסביר לוואלה! חדשות פרופ' משה גופן, לימנולוג וחוקר אגם כנרת לשעבר. "חשוב להגיע מצד היבשה ולדאוג לסלק את כל הגזם מיד החוצה על מנת למנוע ריקבון בקרקעית האגם, מה שמזמין בהכרח ריחות לא נעימים ויתושים ומבריח את הדגים". לדבריו, בכל יום בו הטמפרטורות עולות עלול להיווצר ריקבון נוסף, בייחוד בחודשי הקיץ החמים. "הרשויות אמנם למדו לקח והחלו לקצור את העשבייה, אבל נראה כי הן לא למדו אותו עד הסוף. במקרה כזה היה יותר טוב לא לחתוך בכלל", הוסיף פרופ' גופן.

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה כי "מדובר בפרויקט משותף של רשות המים, מנהלת הכנרת ורשות הטבע והגנים במטרה לטפל במינים פולשים כגון עצי אשל. עקב גשמי הברכה ועליית מפלס הכנרת לא הצלחנו להגיע לכל הגזם שנוצר. הנושא יטופל ויפונה ובהקדם". מרשות המים נמסר בתגובה כי "רשות המים ומנהלת הכנרת אישרו לרשות הטבע והגנים לבצע ניסוי ומחקר שימשיך של הסרה של אשלים בשטח מצומצם ומוגדר. העבודה אושרה בתנאים ובפיקוח צמוד של מנהלת הכנרת ורשות המים, עם שורה של התניות ומגבלות על מנת לשמור על מניעת פגישה וזיהום של הכנרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully