וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האסיר X: הכנסת תפתח בחקירת המקרה

כליאתו והתאבדותו של בן זיגייר-אלון, עוררו סערה ציבורית ופוליטית. כעת החליטה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת על "קיום בדיקה אינטנסיבית של מכלול ההיבטים בפרשה"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

פרשת האסיר X תגיע לבירור של הכנסת: ארבעה ימים אחרי שהודתה המדינה כי "אזרח ישראלי שהחזיק גם באזרחות זרה נעצר, הוחזק בזהות בדויה מטעמי ביטחון" הודיעה אמש (ראשון) ועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון כי החליטה על "קיום בדיקה אינטנסיבית של מכלול ההיבטים בפרשת העצור שנמצא מת בתאו בדצמבר 2010".

מאז נחשפה הפרשה בשבוע שעבר, התעוררה סערה ציבורית ופוליטית. ראשונים שדרשו לקבל תשובות היו חברי כנסת מהשמאל, בהם זהבה גלאון, דב חנין ואחמד טיבי. הם פנו לשר המשפטים היוצא יעקב נאמן במהלך ישיבה הכנסת, וכך החל הסיפור להתגלגל. בעוד שחבריהם בימין טענו כי מדובר בסוגיה שנוגעת לביטחון המדינה, בירור האירוע הפך לבלתי נמנע. אתמול בבוקר פנה ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) למנות יו"ר זמני לוועדה לביקורת המדינה כדי שזו תוכל לדון בפרשת "האסיר X" וקרא להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא.

גם אוסטרליה, שזיגייר נשא אזרחות שלה, החליטה אתמול לפתוח בחקירה. שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, הודיע כי בכוונתו לחקור את נסיבות מותו של זיגייר. לפי הפרסומים, צוות מטעם משרד החוץ האוסטרלי ינפיק דו"ח על ממצאי החקירה.

נתניהו על פרשת האסיר X: "אנחנו דמוקרטיה למופת". מערכת וואלה! NEWS
"חשיפת יתר עלולה לפגוע קשות בביטחון המדינה". נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

סיפור מעצרו של בן זיגייר-אלון, סוכן המוסד שעל פי התקשורת האוסטרלית סרח, ולאחר מכן נטל את חייו בכלא הישראלי, לא דווח לסמכות הפרלמנטרית האמונה על התחום, קרי – יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וגם לא לידיעת תת הוועדה לענייני מודיעין – כך חשף מוקדם יותר מי שעמד בראשות הוועדה בזמן מעצרו של זיגייר – חבר הכנסת צחי הנגבי (ליכוד).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בראיון לאריה גולן ברשת ב' סיפר הנגבי כי הוא למד על הפרשה מאמצעי התקשורת האוסטרלים, והבהיר כי עצם אי הדיווח לוועדת החוץ והביטחון, או לפחות לעומד בראשה, "מחייב הסדר בין הוועדה לארגוני הביטחון". הנגבי ציין עוד כי "היה מקובל שהמוסד לא מסתיר מיו"ר הוועדה וחברי הוועדה המצומצמת מידע". לדבריו, "היה כשל" במקרה של מי שכונה "האסיר X".

אתמול התייחס לראשונה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרשת "האסיר X" שמסעירה את המדינה. "אני סומך לחלוטין על כוחות הביטחון של מדינת ישראל שפועלים במסירות ומחויבות אין קץ להבטיח שנוכל לחיות בארץ הזו בביטחון. אני סומך באופן מוחלט על רשויות החוק שפועלות בפיקוח מלא ועצמאיות לחלוטין", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו איסור הפרסום בנוגע לזיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה הוסיף כי "בשילוב של השמירה על הביטחון ושמירה על החוק נשמר גם חופש הביטוי. חשיפת יתר עלולה לפגוע קשות בביטחון המדינה. לכן באף דיון אין לזלזל בביטחון המדינה. אנחנו לא כשאר המדינות".

"אנחנו דמוקרטיה למופת", ציין נתניהו, "שומרים על זכויות הנחקרים והפרט לא פחות מכל מדינה אחרת, אבל מחויבים לשמור על פעילות כוחות הביטחון. אני מבקש מכולם, תנו לכוחות הביטחון להמשיך לעבוד בשקט כדי שנמשיך לחזק את מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully