וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הח"כים שהתייחסו לפרשה פגעו בביטחון

שר החוץ תקף את חברי הכנסת שהעלו אתמול שאילתות בנוגע להתאבדות של בן זיגייר, בראשם אחמד טיבי, וטען כי מדובר בניסיון להצדיק את האויב. "תמכו במחבלים גם ב'עמוד ענן'"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בדיון אתמול בכנסת בנושא)

שר החוץ היוצא, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (רביעי) את חברי הכנסת אשר העלו אמש שאילתות בנוגע להתאבדות העלומה של בן זיגייר בכלא איילון, שהתחקיר האוסטרלי בנוגע אליה הותר לפרסום היום בישראל. לדבריו, פעולתם של אותם חברי כנסת משולה לפגיעה בביטחון המדינה.

יו"ר ישראל ביתנו הגיב הבוקר לשאילתות של חברי הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), דב חנין (חד"ש) וזהבה גלאון (מרצ) שהופנו אתמול במשכן לשר המשפטים יעקב נאמן - בעקבות הדיווחים על אזרח אוסטרלי שהתאבד בכלא הישראלי. "ממה שאני מבין היה עוד פעם ניסיון לפגיעה בביטחון המדינה", אמר ליברמן בראיון לגלי צה"ל. "האנשים האלו מנסים פעם אחר פעם לפגוע, להצדיק את האויב. הם גם מזדהים עם האויב בזמן המלחמה". בנוסף טען כי אותם חברי כנסת גם תמכו במחבלים במהלך מבצע "עמוד ענן" בעזה.

בתגובה אמרה גלאון כי "ליברמן לא מבין מהי דמוקרטיה ומה תפקידם של ח"כים. כדאי להזכיר לו שאנחנו לא בפרלמנט של פוטין ובמדינה מתוקנת הממשלה הייתה צריכה מיוזמתה לדווח לכנסת ולציבור על פרשה חמורה כזו".

אתמול כאמור התקיים דיון סוער בכנסת נוכח הפרסומים הזרים אודות המקרה שקשור לבן זיגייר. "פורסם כי אסיר בעל אזרחות אוסטרלית התאבד באחד מבתי הכלא בישראל תחת זהות אחרת", אמר אתמול ח"כ טיבי. "הוא נרשם תחת זהות שאיננה זהותו המקורית. האם ידוע לך על המקרה? האם אתה מאשר את העובדה שאזרח אוסטרלי התאבד בתוך הכלא, תחת זהות בדויה, ובלי לפרסם את עובדת היותו אסיר ועצור בבית כלא במדינת ישראל?", שאל טיבי את השר.

גם גלאון, פנתה אל נאמן: "אדוני השר, אני רוצה לשמוע את עמדתך בקשר לעובדה שעיתונאים מתנדבים לצנזר מידע על פי בקשת השלטונות. האם זה נראה לך תקין שמשרד ראש הממשלה מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום של פרשה שעלולה להביך את ישראל? האם בשם 'צרכים ביטחוניים' אפשר לאשר בארץ מעצרים חשאיים? אני רוצה לספר שאני בזמנו חשפתי את קיומו של מתקן החקירות 1391. עתרתי לבג"ץ והוא קבע בצורה שלא משתמעת לשני פנים שלא ניתן להחזיק אנשים במעצר חשאי ושהדבר הזה לא יקרה יותר במדינת ישראל, והיום אנו שומעים שמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטיה מתוקנת, עיתונאים משתפים פעולה עם השלטון בלי הנחיית בג"ץ שאכן יש סכנה ודאית קרובה לפגיעה בביטחון המדינה, שעצירים עלומים מתאבדים ואף אחד לא יודע על קיומם. איך זה מסתדר על דמוקרטיה מתוקנת ושלטון חוק תקין?".

גם ח"כ דב חנין הפנה שאלות לשר. "האם בבתי הסוהר בישראל יש אנשים שדבר מאסרם נשמר בסוד? מה מנגנוני הבקרה המשפטיים על מאסר כזה ועל אי-פרסום כזה? מה מנגנוני הבקרה הפרלמנטריים על מאסר כזה ועל אי-פרסום כזה? איך תתאפשר ביקורת ציבורית על מאסרים כאלה?". "לשאלתו של חנין כפי שאמרתי, אין לי יכולת לענות על השאלות כי כל הנושא הזה איננו בתחום משרדי", ענה השר נאמן. "דבר שצריך בדיקה. אין ספק שאם הטענות נכונות, הדבר צריך בדיקה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully