וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי: נתניהו רומס את הציונות הדתית

יהושע בריינר

17.2.2013 / 12:05

על רקע הקשיים במגעים להקמת הממשלה, אמר בכיר במפלגה כי רה"מ "ממשיך לקחת אותנו כמובנים מאליהם". על המגעים עם יחימוביץ': "פתאום מסתבר לנו שנתניהו חושב שמאלה מלפיד"

המגעים להקמת הממשלה: בכיר בבית היהודי תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר לוואלה! חדשות כי הוא "ממשיך לבוז לציונות הדתית ולקחת אותנו כמובנים מאליהם". לדברי הבכיר, נתניהו והליכוד נחושים להקים ממשלת שמאל-חרדים ו"רומסים" כהגדרתו, את הכיפות הסרוגות. הדברים באים על רקע חוסר ההתקדמות במגעים בין הליכוד לבית היהודי, שבינתיים מביטים מהצד על הפגישות שמקיים נתניהו עם יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' ויו"ר התנועה, ציפי לבני, בעוד המגעים מול הבית היהודי נעשים דרך התקשורת.

"הליכוד עוד לא הבין שנגמרו הימים שבהם אפשר היה לרמוס את הציונות הדתית", אמר הבכיר, "הפסקנו להיות עבד נרצע שלהם. במהלך קמפיין הבחירות נתניהו השתלח בכיפות הסרוגות, ברבנים ובחברי הכנסת וכעת הוא מנסה להתחזות לידיד אמת. הוא העדיף להיפגש קודם עם לבני, לפיד וגלאון ורק אחר כך בקושי טרח לפנות אלינו. ככה לא מנהלים משא ומתן".

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
הברית בין הבית היהודי ללפיד מתחזקת, לאור התנהלות הליכוד. בנט ולפיד/טלי מאייר

בשלב זה נראה כי מי שהיו אמורים להיות השותפים הטבעיים של נתניהו, הבית היהודי, הולכים ומתרחקים מהממשלה. היחסים העכורים בין נתניהו לנפתלי בנט בוודאי משפיעים על התנהלות הליכוד. זאת, בצד הניסיונות הבלתי פוסקים של ראש הממשלה להקים ממשלה ביחד עם החרדים, למורת רוחם של לפיד והבית היהודי, שציפו להיות הראשונים להיכנס לממשלה במטרה לעשות שינוי מהותי בסוגיית השוויון בנטל.

כזכור, בשבוע שעבר דחו בבית היהודי את הצעת נתניהו לקבל את תיק החינוך ותיק כלכלי בכיר, לאחר ששמעו על ההצעה רק דרך התקשורת. "עד לרגע זה לא הצלחנו להבין מה הכיוון המדיני של הממשלה הבאה, מה הכיוון הכלכלי שלה. נתניהו ניפגש פתאום עם יחימוביץ', אז האם עכשיו הוא הפך להיות סוציאליסט כמוה? פתאום מסתבר לנו שנתניהו חושב שמאלה מלפיד. התחננו לקבל את ספר התקציב, אקט שאמור להיות הראשון במשא ומתן ולא ראינו כלום. איך ניכנס לממשלה אם אין לנו מושג במה הולכים לקצץ? אם הוא יושב אתנו ברצינות, תוך שעה יש לו ממשלה אבל הוא מעדיף להמשיך את המתקפה הארסית שלו על הכיפות הסרוגות. הציבור הלאומי עומד משתהה מול ההתנהלות התמוהה של הליכוד. למרות שהמלצנו עליו לנשיא, הוא ממשיך לבוז לנו".

במקביל, נראה כי הברית בין הבית היהודי ללפיד מתחזקת, לאור התנהלות הליכוד ואולם לדברי הבכיר, אין ברית אלא "תיאום מסוים" כהגדרתו. "לנתניהו יש זכויות יוצרים על התיאום הזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully