וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ינווט: יעביר החלטה שתסייע לבחור באורבך לשר

יהושע בריינר

15.2.2013 / 9:50

יו"ר הבית היהודי מתכוון לשנות את התקנון כך שקביעת זהות שרי המפלגה תעבור מהמרכז לידיו - ותמנע את מינוי סלומיאנסקי. המתנגדים: "זה מחטף". המפלגה: "כך נוהגים כולם"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתכוון להעביר בשבוע הבא החלטה במרכז המפלגה, לפיה הוא יהיה זה שיקבע את זהות שרי המפלגה בממשלה הבא, ולא המרכז עצמו. המהלך בא על רקע התסבוכת שאליה נקלע בנט. על פי תקנון המפלגה הנוכחי, התיקים הבכירים מיועדים ליו"ר המפלגה בנט ולמספר 2, ח"כ אורי אריאל, אך את זהותו של מי שיזכה בתיק השלישי יקבעו 1,080 הצירים במרכז המפלגה.

אורי אורבך ניסן סלומיאנסקי. נמרוד סונדרס
מי יהיה השר השלישי? אורבך וסלומיאנסקי/נמרוד סונדרס

הטוענים לתפקיד הם חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי ואורי אורבך. בפועל, על פי ההערכות, בנט מעוניין שאורבך יהיה זה שיכהן כשר ולא סלומיאנסקי, וזאת למרות שהאחרון זכה בפער ניכר בפריימריז שקיימה המפלגה. יתרה מכך, סלומיאנסקי נחשב לאיש החזק במרכז המפד"ל (שמה הקודם של המפלגה). כך עלול בנט למצוא עצמו במצב מביך, שכן ברגע שיכריז פומבית כי אורבך הוא מועמדו לתפקיד, עלול מרכז המפלגה להתנגד להצעתו.

על מנת למנוע מצב שכזה, מתכוון בנט להעביר החלטה במרכז המפלגה - שאמור להתכנס בלאו הכי בשבוע הבא על מנת להצביע על זהות המזכ"ל - ולפיה הוא שיקבע את זהות השרים, והמרכז רק יאשר את הצעתו. "ההצעה נועדה למנוע מצב שבו עסקנים בתוך המרכז יהיו אלה שיחליטו עבור בנט מי יהיו השרים שלו", אמר אחד מחברי המרכז, "המצב הנוכחי הוא לא הגיוני".

"כולם צריכים לכבד את החלטת הבוחר"

מנגד, רבים במרכז זועמים על כוונותיו של בנט. אחד מהם הלין כי "נפתלי עושה הכל על מנת שאורי אורבך ייבחר לשר, זאת בניגוד מוחלט להחלטתם של עשרות אלפי המצביעים בפריימריז שבחרו רק לפני כמה שבועות בניסן להיות במקום הראשון, כשאורבך נבחר רק במקום השלישי. הוא לא יכול לבצע מחטפים, יש חוקה מסודרת למפלגה". גורם בכיר במפלגה דחה את הטענות בדבר מחטף, והסביר כי השיטה החדשה שיתופית יותר מזו שקיימת כיום בליכוד או ב"יש עתיד" בכל הקשור לבחירת שרים, וכי הצעדים אינם קשורים לזהות השר השלישי, אם יהיה כזה.

קרב נוסף הוא זה המתקיים על איוש תפקיד מזכ"ל המפלגה, בין נציגו של בנט, ניר אורבך, לבין שוקי זוהר, עוזרו לשעבר של זבולון אורלב. אתמול הגיש זוהר עתירה לבית הדין של המפלגה בבקשה שלא לדון בהצעות של בנט, וזאת מכיוון שמדובר בהחלטה הנוגדת את חוקת המפלגה – שם נקבע כי כדי להחליט על שינוי החוקה יש צורך בהליך מסודר יותר, ולא די בהצבעה בודדת. "המפד"ל היא מפלגה דמוקרטית, כאשר גם אלה שנבחרו לכנסת התבססו על אותה דמוקרטיה, וכולם צריכים לכבד את החלטת הבוחר כדי שהמפלגה תמשיך להתנהל ולהציג את מטרותיה", אמר זוהר.

מהבית היהודי נמסר בתגובה כי "כחלק מסדרת צעדים ניהוליים במפלגה, יו"ר הבית היהודי החליט להביא לאישור כי בחירת השרים תהיה בשיטה הנהוגה בכל המפלגות בישראל, וכך ראוי שיהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully