וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "אפשר גם ללמוד תורה וגם לסחוב אלונקה"

יהושע בריינר

12.2.2013 / 17:15

בנאום ראשון במליאה פנה יו"ר הבית היהודי לחרדים והדגיש כי "גם שירות בצבא זוהי מצווה". בהתייחסו לתחום המדיני אמר: "אין מקום בחלקת האלוהים הקטנה שלנו למדינה נוספת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

"לא אסכים לכך שרק באוכלוסיה מסויימת אימהות לא ישנו בלילה מדאגה לגורל בניהם. אפשר גם ללמוד תורה וגם לסחוב אלונקה", כך אמר היום (שלישי) יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בנאום הבכורה שלו בכנסת. במהלך נאומו התייחס בנט בעיקר לסוגיית הגיוס והשיוויון בנטל. "נפלה בחיקינו הזדמנות של פעם בדור לחולל שינויים שתמיד חלמנו עליהם", אמר בנט, "לימוד תורה הוא אינטרס קיומי של עם ישראל, אך המצב הקיים אינו יכול להימשך. 400 לומדי התורה של שנות החמישים טיפסו ל-50,000 כיום. בכיתות א' של היום 30% מהתלמידים הם חרדים. לא ייתכן שהם לא ישרתו בצבא. לא ייתכן שהם לא יישאו בנטל הכלכלה".

יור הבית היהודי נפתלי בנט יוצא מהפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בקריה, פברואר 2013. דרור עינב
בנט אתמול לאחר פגישתו עם נתניהו/דרור עינב

"גם לחרדים זה ברור", המשיך יו"ר הבית היהודי. "אחיי החרדים, גם שירות בצבא זוהי מצווה. לא פחות מכך. הגנה על המולדת שלנו, שמירה על הילדים שלנו, ורעות - אלה ערכים שאינם נופלים מהערך החשוב של לימוד התורה. אני לא אתן שישתלחו באחיי החרדים, אני לא אתן שייפגע עולם התורה ששוקם אחרי חורבן השואה. יש כעת הזדמנות היסטורית להביא לשיתוף אמיתי בנטל בין כל חלקי החברה הישראלית".

לגבי סוגיית יוקר המחיה אמר בנט כי "כולנו יודעים שכדי להוריד את יוקר המחיה חייבים לייצר תחרות במשק. אני לא שונא טייקונים אבל אסור שעלות המחיה שלנו תיקבע על ידי בעלי הון המחזיקים כמו בתיאטרון בובות את החוטים של כמה בובות יחד. זה מסוכן. כולנו יודעים שמונופול הנמלים למשל פוגע אנושות במדינת ישראל כולה. ישנם ועדים חזקים שמחזיקים את כל המדינה כבת ערובה, משביתים נמל למשך יומיים בגלל שטויות. אף אחד לא מוכן להתעסק איתם כי זה כרוך במחיר פוליטי. בואו נעשה זאת אנחנו ונעז".

בנט מיעט להתייחס בנאומו לתחום המדיני, אולי במסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הסוגיה הפלסטינית לא תעמוד בדרכה של הבית היהודי לממשלה, ורק אמר כי "אין מקום בחלקת האלוהים הקטנה והמקסימה שלנו למדינה נוספת. זה לא יקרה. אבל חברים, לפני כל דיון על שטחים, צריך לומר: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עכשיו בואו נתווכח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת הנשיאים של ראשי הארגונים היהודיים בארה"ב, פברואר 2013. טלי מאייר
יצטרף לממשלת נתניהו? ראש הממשלה אמש/טלי מאייר

אתמול, כחלק מהמגעים הקואליציוניים, נפגש בנט עם נתניהו לראשונה זה חמש שנים ובצל יחסיהם הטעונים. בצאתו מהפגישה סירב בנט להתייחס לדברים שנאמרו בה. ממפלגת הליכוד נמסר בתום הפגישה כי "הייתה פגישה עניינית שבמהלכה דנו בכל הנושאים העומדים על סדר היום, וקבעו להמשיך בהידברות בימים הקרובים". לפי ההערכות, עיקר הפגישה עסקה בסוגיית השוויון בנטל, כאשר טרם נמצא מתווה גיוס שיהיה מוסכם על הגורמים אותם מבקש נתניהו לראות בקואליציה העתידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully