וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מהגרים לא חוקיים יהיו תושבים תוך 8 שנים

על פי טיוטת הצעת חוק חדשה שניסח הבית הלבן ושהודלפה לתקשורת, מהגרים לא חוקיים יוכלו להגיש מועמדות לאשרה מיוחדת הסוללת את דרכם לקבלת גרין קארד ואף לאזרחות אמריקנית

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מקדם הצעת חוק שלפיה מהגרים לא חוקיים יהפכו לתושבי קבע חוקיים בתוך שמונה שנים, כך דיווח הלילה (ראשון) העיתון "USA Today". על פי הטיוטה של הצעת החוק שניסח הבית הלבן ושהגיעה לידי העיתון, 11 מיליון המהגרים הלא חוקיים השוהים במדינה יוכלו להגיש מועמדות כדי לזכות באשרה של "מהגר שומר חוק בעל סיכויים".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נושא את נאום "מצב האומה" בקונגרס. רויטרס
לא התיר את פרסום הטיוטה. אובמה/רויטרס

כמו כן, בתוך שמונה שנים יוכלו המהגרים להגיש מועמדות לתושבות קבע חוקית, הידועה בתור "גרין קארד", ובתנאי שישלמו מסים וילמדו את השפה האנגלית וכן את ההיסטוריה ואת צורת הממשל האמריקנית. מעמד זה צפוי לסלול את דרכם לקבלת אזרחות אמריקנית.

על פי הטיוטה, על מנת לזכות באשרה החדשה, יצטרכו המהגרים לעבור בדיקת רקע פלילי, לספק מידע ביומטרי ולכסות את העלויות של ההליך. אם יאושר מעמדם החדש, יוכלו מהגרים בעלי האשרה לגור ולעבוד באופן חוקי בתחומי ארצות הברית ואף לעזוב את המדינה לפרקי זמן קצרים.

עוד עולה כי הטיוטה החדשה כוללת הקצאת משאבים נוספים לצורך אבטחת מעברי הגבול, וזאת בין היתר באמצעות היתר לקבל תרומות למנגנוני ביטחון הפנים מצד אזרחים ועסקים פרטיים וכן מצד השלטונות המקומיים. הטיוטה החדשה נמסרה על ידי גורם רשמי בבית הלבן, שביקש כי שמו לא יפורסם, מאחר שלא קיבל היתר לפרסם את ההצעה בפומבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully