וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה תובע את אריזונה עקב חוק הגירה קיצוני

טליה שחר

7.7.2010 / 12:27

ממשל אובמה הגיש תביעה נגד יישום חוק חדש מעורר המחלוקת של אריזונה, המתמקד במהגרים בלתי-חוקיים, בטענה כי רק הממשל בוושינגטון יכול לקבוע חוקי הגירה הלאומיים

הממשל האמריקאי הגיש אתמול (שלישי) תביעה נגד מדינת אריזונה בשל חוק ההגירה מעורר המחלוקת, שאמור להיכנס לתוקף בעוד מספר שבועות. לטענתו, החוק עומד בניגוד לחוקה, וכי רק הממשל בוושינגטון יכול לקבוע את החוקים על מעצרם של מהגרים בלתי חוקיים.

לפי החוק החדש, שהייה באריזונה ללא מסמכי הגירה היא פשע. לכן לפי תנאים מסוימים, שוטרים יחויבו לבדוק את מעמדם החוקי של עצור שיש "חשד סביר" כי הוא שוהה במדינה באופן לא-חוקי, ולעצור אותו אם אין ברשותו מסמכי הגירה. מדינת אריזונה, הגובלת עם מקסיקו, טענה כי היא נאלצה להעביר את החוק מכיוון שהממשלה הפדרלית לא פועלת מספיק כדי למנוע את מעבר הגבול הלא-חוקי של מהגרים.

הסנאטורים ממדינת אריזונה, ג'ון מקיין וג'ון קייל, שניהם רפובליקנים, טענו כי התביעה "מקדימה את זמנה" מכיוון שהחוק עדיין לא נאכף. "העם האמריקאי חייב לתהות האם ממשל אובמה באמת מחויב לאבטחת הגבולות כשהוא תובע מדינה שפשוט מנסה להגן על אנשיה על ידי אכיפת חוקי הגירה", אמרו השניים בהודעה משותפת.

מדרון חלקלק

גבול אריזונה-מקסיקו הוא נקודת המעבר הגדולה ביותר של מהגרים בלתי-חוקיים לארצות הברית, ועל פי הערכות שוהים בה ב-460,000 מהגרים לא-חוקיים, כך דווח ב-BBC. באפריל חתמה מושלת אריזונה ג'ן ברואר על החוקי ההגירה החדשים שנועדו "להרפות את ידיהם ולהרתיע" את אלה שמבקשים לגנוב את הגבול. מאז זכתה ארזיונה לקיתונות של ביקורת מבית ומחוץ.

משרד המשפטים האמריקאי טוען כי החוק של אריזונה פוגע במסגרת העבודה הארצית ועלול להוביל מדינות אחרות במדרון החלקלק של מדיניות "טלאים" שעלולה לפגוע במדיניות פדרלית. לדברי המשרד, אחת התוצאות האפשריות של יישום החוק היא "הצקה ומאסר" של מהגרים לא חוקיים ואפילו תושבים חוקיים שנעצרו על ידי שוטרים ואין ברשותם באופן מיידי מסמכים המוכיחים את מעמדם החוקי.

הגשת התביעה אתמול היא קריאת האתגר המשמעותית ביותר עד כה לחוק, אך יכולה להיות לה השפעה גם מעבר לקביעה על חוקתיותו. המאבק הקולני והבולט סביב ההגירה הלא-חוקית עשוי להשפיע על מצביעים ולהכריע אם הדמוקרטים ישמרו על הרוב שלהם בבית הנבחרים בבחירות הקרובות בנובמבר. כמה חברי בית נבחרים דמוקרטיים שניצחונם בבחירות אינו מובטח אף ביקשו מהנשיא אובמה לא להגיש את התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully