וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: המאבק בהגירה בלתי-חוקית מתרחב

עיירה בנברסקה הצטרפה למלחמה בהגירה בלתי חוקית בארצות הברית. התושבים הצביעו בעד תקנות חדשות האוסרות על השכרת דירות והעסקה של שוהים לא-חוקיים

אזרחי פרימונט, עיר קטנה במזרח נברסקה, הצביעו אמש (שני) בעד האיסור על בתי עסק ובעלי בתים מקומיים להעסיק או להשכיר דירות למהגרים בלתי-חוקיים. כ-57% מהמצביעים תמכו באיסור. ההצבעה היא שיאו של מאבק בן שנתיים של תושבים המודאגים מהעלייה במספר התושבים ההיספאנים בעיר. בתוך שני עשורים עלה מספרם מ-165 לכ-2,000 מתוך 25,000 התושבים. רובם מחפשים עבודה במפעל אריזת הבשר הסמוך.

לפי התקנות החדשות, שוכרי דירות בעיר יחויבו להציג למשטרה מידע לגבי מעמדם החוקי כדי לקבל אישור לשכור דירה. בעלי עסקים יחויבו לבדוק מאגר מידע פדרלי לפני שכירת עובדים. ראשי העיר התנגדו בעבר להחלטה, וכעת היא צפויה להיתקל במאבק משפטי ממושך ויקר.

מיואשים מהממשל הפדרלי

התקנות החדשות בפרימונט מצטרפות לחוק מעורר מחלוקת שעבר לפני כחודשיים במדינת אריזונה חוק, המחייב שוטרים לבקש מסמכי זיהוי מכל מי שחשוד בעיניהם השהות בלתי חוקית. מתנגדי החוק הזהירו שהוא יוביל להטרדות של היספאנים על בסיס גזעי. במדינות ובערים אחרות בארצות הברית נחקקו חוקים דומים בטענה שהממשלה הפדרלית לא פועלת מספיק נגד הגירה בלתי-חוקית.

תומכי החוק בפרימונט טענו שהמהגרים הבלתי חוקיים גורמים לעליה בפשע, לוקחים עבודות מתושבים ותיקים, ומשנים את אופיה של העיר הקטנה שלהם. מתגדיו טוענים שהוא יחלק את העיר ויגביר את האפליה.

"אם החוק הזה ייכנס לתוקף הוא יגרום לאפליה והבחנה על בסיס גזעי נגד הלטינים ואחרים שנראים כמו מי שנולד בחו"ל, כולל אזרחים אמריקאים", אמרה לורל מארש, מנהלת סניף האגודה לזכויות האזרח בנברסקה. "לאגודה אין ברירה אלא לפנות לבית המשפט כדי לעצור את ההוראה שאינה אמריקאית ובניגוד לחוקה לפני שהיא הופכת לחוק. לא רק שההוראות המקומיות הללו מפירות חוק פדרלי, הן גם לא הולמות את הערכים האמריקאים של הוגנות ושוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully