וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטאור הרוסי לא לבד: "כדור אש התפוצץ מעל קובה"

לאחר שמטאור שהתפוצץ בשמי רוסיה גרם למאות נפגעים ולנזקי עתק, פורסמו דיווחים של תושבי מרכז האי הקריבי על עצם זוהר שחלף ברקיע והתפוצץ. "זה נראה יותר גדול מהשמש"

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

אחרי רוסיה, המטאור שחלף ליד כדור הארץ מסעיר גם את קובה: הטלוויזיה המקומית דיווחה כי תושבים במחוז סיין פואגוס שבמרכז האי סיפרו כי הבחינו שלשום (שישי) לפנות בוקר ב"כדור אש גדול מהשמש" חולף בשמי האי. לפי דיווחי התושבים, כמה דקות אחרי שנצפה העצם הזוהר בשמיים, נשמע לפתע פיצוץ ענק.

מטאור חלף בשמי מחוז סיין פואגוס?. צילום מסך
תושב אחד סיפר כי ביתו רעד בשעת הפיצוץ. הגוף הזוהר בשמי קובה/צילום מסך

אחד התושבים שהתראיין לטלוויזיה הקובנית שחזר את הרגע המסעיר וסיפר כי ביתו רעד בשעת הפיצוץ. מומחים מקומיים הגיעו למקום במהירות כדי לחפש אחר שרידים מהגוף השמימי. לא ברור עדיין אם הדיווח הקובני קשור למטאור שהתפוצץ אתמול בשמי הרי אורל שברוסיה וגרם לפציעתם של כ-1,200 בני אדם ולבהלה רבה. סרטונים רבים שהועלו לרשת האינטרנט תיעדו את האירוע, וניתן לראות בהם גוף החוצה את השמיים ומתפוצץ, ככל הנראה בשעה שנכנס לאטמוספירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטאור בשמי רוסיה, 15 פברואר 2013. AP
המטאור בשמי רוסיה, אתמול/AP

יותר מ-24 אלף בני אדם נשלחו לאזור שניזוק כדי לסייע בשיקומו. רוב הפצועים, תושבי אזור צ'ליאבינסק, כ-1,500 קילומטרים ממזרח למוסקבה, נפגעו עקב ניפוץ חלונותיהם של כ-4,000 בניינים בשטח של יותר מ-200 דונמים, שנגרם עקב הדף הפיצוץ. המושל המקומי, מיכאיל יורביץ', אמר כי הנזק מהפיצוץ מוערך בכמיליארד רובלים, שערכם שווה ל-33 מיליון דולרים. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה כי 15 מהפצועים עדיין מאושפזים בבתי חולים, אחד מהם בתרדמת.

עובד הצלה מקומי סיפר לסוכנות רויטרס כי "זה בהחלט לא היה מטוס, אנחנו אוספים מידע על האירוע". "גל ההדף מפיצוץ המטאור גרם להתנפצות חלונות במספר מקומות", אמר איש הצלה אחר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "לפי הבדיקה הראשונית שלנו, כמה אנשים נפצעו קלות משברי זכוכית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully