וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה הציגה טיל חדש: "יגיע עד קים"

14.2.2013 / 15:35

אחרי הניסוי הגרעיני שערכה השכנה מצפון, בדרום קוריאה מנסים להפגין כוח בתגובה. "יש לנו נשק שיכול לזהות ולהכות בחלון המשרד של ההגנה הצפון קוריאנית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

סיאול שיגרה מסר מאיים למנהיג השכנה מצפון, קים ג'ונג-און. משרד ההגנה של דרום קוריאה חשף היום (חמישי) טיל שיוט שפיתחה, שלטענתו מסוגל לפגוע במשרדם של מנהיגי צפון קוריאה. זאת, על רקע הניסוי הגרעיני שביצעה השכנה מצפון ביום שלישי האחרון. גורמים בדרום קוריאה אמרו כי הטיל יכול להגיע לכל מקום בצפון קוריאה, אך סירבו לציין מהו הטווח המדויק של הטיל.

בסרטון וידאו שפרסם משרד ההגנה של המדינה, נראים טילים ששוגרו במהלך אימונים מצוללות ומספינות מלחמה פוגעים ביעדים מדומים ומתפוצצים. לדברי הדרום קוריאנים, הטיל כבר מוכן לפעולה. דובר משרד ההגנה, קים מין-סאוק, אמר לכתבים כי "הטיל שנחשף היום הוא נשק מכוון מטרה אשר יכול לזהות ולהכות בחלון המשרד של ההנהגה הצפון קוריאנית".

מחאה בסיאול אחרי הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה. 12 בפברואר 2013. רויטרס
מחאה בסיאול אחרי הניסוי הגרעיני בצפון קוריאה, השבוע/רויטרס

צפון קוריאה, אשר מאשימה את ארצות הברית ואת דרום קוריאה, שבה היא רואה "בובה של המערב", בחרחור מלחמה, צפויה להגיב בזעם לחשיפת הטיל. ביום שלישי הודיעה פיונגיאנג כי הניסוי הגרעיני שביצעה היה "מעשה של הגנה עצמית", כתגובה ל"מעשי העוינות של ארצות הברית". משרד החוץ מסר כי תוקפנות נוספת מצד וושינגטון תיענה ב"צעדים חמורים". "הניסוי הגרעיני היה רק הצעד הראשון, שביטא איפוק מרבי", אמר דובר משרד החוץ בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. "אם ארצות הברית תמשיך לבטא כלפינו עוינות, ניאלץ לנקוט צעדים נוספים וחזקים יותר".

לפני כן השמיע בכיר במשטר המבודד טון תקיף דומה גם כלפי המערב. ג'ון יונג-ריונג, המזכיר הראשון של המשלחת הצפון-קוריאנית למטה האו"ם בז'נבה, אמר כי ארצו לעולם לא "תיכנע לסנקציות" המוטלות על תכנית הגרעין שלה, ואמר כי יש סיכויים קטנים ביותר לפירוזו מנשק של חצי האי הקוריאני. "אם האו"ם והאיחוד האירופי באמת חפצים בשלום ובביטחון, ראשית עליהם להפציר בארה"ב לחדול ממדיניותה העוינת והאימפריאליסטית כלפי צפון קוריאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully