וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי ילדי רמדיה מאוכזבים: "הפילו התיק על הש"ג"

גלעד גרוסמן

13.2.2013 / 13:41

משפחות נפגעי פרשת רמדיה לא הופתעו מההחלטה לזכות את בכירי החברה ולהטיל את עיקר האשמה על חברת "הומנה" הגרמנית. אחת האמהות: "לששת המיליונים נוספו 3 תינוקות"

צילום מסך

הוריהם של הילדים שנפגעו במסגרת פרשת רמדיה לא הסתירו את אכזבתם מהכרעת הדין היום (רביעי), בה זוכו הבעלים לשעבר של חברת רמדיה, משה מילר, והמנכ"ל לשעבר, גדעון לנדסברגר, מגרימת מותם של שלושה פעוטות ופגיעה בעוד כעשרים. עם זאת, מרבית ההורים לא הופתעו מהתוצאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל זיסר עם תמונת בנה בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זאת שערורייה. לקחו את הש"ג והפילו עליו את כל התיק", אמר ליאור סלפטר, אביה של חן בת התשע וחצי, שנפגעה מתחליף החלב. "הייתי רוצה שתינתן ענישה מחמירה, אבל זה לא יקרה". אלי אולנובסקי, שבנו גיא היה הפעוט הראשון שנפטר במסגרת הפרשה, זועם על כך שנקבע כי אין קשר בין מותו לבין מזון התינוקות שאכל. "אני יודע שיש קשר, אלוהים יודע שיש קשר, כולם יודעים שיש קשר", אמר. הוא הבהיר כי יספר לבנותיו, תאומות בנות שמונה וחצי, שלא נעשה צדק, אך ציין כי מבחינתו הפרשה הסתיימה.

מיכל זיסר, אמו של התינוק אבישי זיסר שהלך לעולמו בגיל חודשיים, אמרה כי בכוונתה לעלות לקבר בנה ולספר לו על הכרעת הדין. "השופטת זרקה את האשמה לפתחה של 'הומנה' הגרמנית, אבל אני קניתי מוצר של רמדיה בישראל. במהלך הדיון עלה לי לראש שלששת המיליונים נוספו שלושה תינוקות". היא הוסיפה כי אינה מבינה מדוע המדינה לא ביקשה להסגיר את האחראים בגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בית המשפט קבע מפורשות שגדעון לא ידע". לנדסברגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילר אמר לאחר הדיון כי "הכרעת הדין מדברת בעד עצמה. לא הייתי מעורב וזה הוכח. המשפחות לא משות ממני כבר עשר שנים". פרקליטתו, עו"ד נוית נגב, אמרה כי "בית המשפט קיבל החלטה אמיצה ועשה צדק עם מילר". עו"ד רלי לשם, שמייצג את לנדסברגר, אמר כי בית המשפט קבע באופן מפורש שהאשמה המרכזית בפרשה היתה בגרמניה, שם נעשו דברים בלתי נתפשים. "בית המשפט קבע מפורשות שגדעון לא ידע ולא היה יכול לדעת על ההחלטה להוציא את הוויטמין", אמר. פרקליטיו של טכנאי המזון פרדריק בלק, שהורשע בגרימת מותו ברשלנות של זיסר, אמר כי זאת לא התוצאה לה קיווה, וכי כעת ילמד את הכרעת הדין ויצטרך להמשיך. התובע במשפט, עו"ד אור ממון מפרקליטות מחוז מרכז, אמר כי הפרקליטות תשקול את צעדיה בהמשך.

בהכרעתה הגדירה השופטת ליה לבאון את הפרשה כ"אסון נורא ומזעזע, שהפך שם נרדף לטרגדיה", אולם קבעה שעיקר האשם הוא בחברת "הומנה" הגרמנית, אשר הוציאה את הוויטמין ממזון התינוקות שמכרה רמדיה, ללא ידיעת החברה הישראלית.

היא תיארה את השתלשלות התקלות ב"הומנה", שהובילו להוצאת הוויטמין מהפורמולה, ואת העובדה שלא נערכו בדיקות ראויות לוודא שמזון התינוקות מכיל את הכמות הראויה של B1וזאת למרות התראות בחברה עצמה. השופטת קראה בהתרגשות את שמותיהם של 23 הפעוטות המוזכרים בכתב האישום, ואמרה כי "הקורבנות הרכים חסרי הישע עומדים לנגד עיני", אולם הוסיפה כי "הכרעת דין פלילית חייבת להתבסס על ראיות שאין בהן ספק".

  • עוד באותו נושא:
  • רמדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully