וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים אולם: היכן ינאם אובמה לאזרחי ישראל?

טל שלו

12.2.2013 / 10:13

בלשכת ראש הממשלה עמלים על תכנית הביקור הנשיאותי, שבמהלכה צפוי אובמה לפנות לציבור בישראל. בין המקומות שמקווים לארח נאום נשיאותי: בנייני האומה ושלוש אוניברסיטאות

בלשכת ראש הממשלה מתכוננים לביקור אובמה: ביום ראשון התקיים דיון בנושא תכנית הביקור של הנשיא האמריקני בישראל, שהתקיימה אצל היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור, שמונה מטעם ראש הממשלה לתאם את הביקור. ביומו השני של הביקור צפוי הנשיא להגיע לרמאללה לפגישות עם בכירי הרשות הפלסטינית, ועם שובו לישראל הוא צפוי לשאת נאום לציבור הישראל. טרם ידוע היכן ינאם אובמה במהלך ביקורו, אך ההערכה היא כי ההכרעה תהיה בין בנייני האומה בירושלים לבין אחת משלוש האוניברסיטאות - העברית בירושלים, בר אילן ואוניברסיטת תל אביב.

אתמול כינס מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה דיון הכנה לקראת הביקור, כשהמסרים העיקריים צפויים להיות הדגשת הקשר ההדוק בין ישראל וארצות הברית ובין הציבור הישראלי והאמריקני. בימים האחרונים הולכת ומתגבשת תכנית הביקור של אובמה בישראל, שצפוי להיערך במשך שלושה ימים, בין ה-22-20 למרץ, כשבמהלכם ייסע אובמה גם לרמאללה. מטוס ה"אייר פורס 1" הנשיאותי של אובמה, מלווה במשלחת של מאות אנשי ביטחון, עובדי הבית הלבן ופמליה תקשורתית מכובדת, ינחת בנמל התעופה בן גוריון ויתקבל על ידי נשיא המדינה וראש הממשלה בטקס ממלכתי מלא. משם ימשיך אובמה לירושלים לפגישת עבודה בבית הנשיא, ולאחר מכן, כך לפי תכנית הביקור הראשונית, אובמה יבקר ביד ושם ובהר הרצל, ובשעות הערב יקיים פגישת עבודה ארוכה עם ראש הממשלה, במעונו.

לאחר ישראל והרשות, ימשיך אובמה לירדן

לאחר ביקורו בגדה ונאומו בישראל ביום השני לביקור, צפוי הנשיא פרס לארח את אובמה במעונו לארוחת ערב ממלכתית לכבודו. ביומו האחרון של הביקור אובמה ונתניהו ייפגשו שוב, ובשעות הצהריים צפוי אובמה להמריא לרבת עמון, שם ימשיך בביקורו במזרח התיכון בפגישות עם המלך עבדאללה.

בירושלים ובוושינגטון שבים ומדגישים כי שלוש סוגיות עומדות בלב הביקור - המאבק בגרעין האירני, אי היציבות בסוריה, והניסיונות לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. ראש הממשלה אמר אתמול לעשרות חברי ועידת הנשיאים - המייצגים את הגופים הבולטים ביהדות ארצות הברית - כי הוא עדיין מחויב לפתרון שתי המדינות ולנאום בר אילן, במסר ברור לכיוונו של אובמה. "אחד האתגרים הוא ליצור שלום מוצק עם הפלסטינים. דיברתי על זה בנאום בר אילן ואני עדיין מאמין בו", אמר נתניהו. "אני מקווה שהפלסטינים יזנחו את התנאים המוקדמים כדי לנהל משא ומתן".

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully