וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נתק של חמש שנים: נתניהו ובנט ייפגשו היום

יהושע בריינר ופנחס וולף

10.2.2013 / 18:09

בתום נתק ממושך, תיערך היום בקרייה בתל אביב פגישה בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי. המטרה היא לנסות לקדם את הצטרפות בנט לקואליציה, שהתנצל היום בפני שרה נתניהו

צילום: דניאל בוק, מאל בנאוליאל, מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש היום (שני) בצהריים בקריה בתל אביב עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. השניים צפויים להיוועד לראשונה זה חמש שנים בעקבות נתק מתוקשר ביניהם, שמקורו בין היתר בסכסוך בין בנט לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. שני האישים צפויים לדון בקידום המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי, שנועד על פי נתניהו ליצור ממשלה רחבה ככל שניתן.

מאז עזב בנט ב-2008 את תפקיד ראש מטהו של נתניהו, שהיה אז ראש האופוזיציה, לא התקיים קשר בין השניים. גם אחרי הבחירות שנערכו לפני כשלושה שבועות נרשמה "התעלמות" בין נתניהו לבנט - ככל הנראה נוכח היחסים העכורים ביניהם. עם זאת, בסוף השבוע הוחלט שהם ייפגשו. "אני מאוד מעריך את ראש הממשלה, נטל כבד על כתפיו", אמר בשבוע שעבר בנט שהוסיף: "אני רואה הזדמנויות לשיפור בשנים הבאות. אני מקווה שנוכל לעשות זאת, כולל חיזוק הביטחון". הישגו של בנט בבחירות, הפך את מפלגתו בת 12 המושבים, לגורם מכריע בקואליציה אפשרית.

אתמול התנצל בנט על כך שאמר ערב הבחירות: "אני ושרה עברנו יחד בסיירת קורס טרור", ואף הגדיר את רעיית ראש הממשלה כ"אישה חכמה". לדבריו, "עדיף שהבדיחה לא הייתה נאמרת, עשו בזה שימוש כדי לתקוף אותה ואני מצטער על זה".

חברי הבית היהודי עדיין לא יודעים אם יישבו בממשלה הבאה, אבל בתוך המפלגה כבר נפתח קרב בין המועמדים השונים בשאלה מי יהיה השר השלישי מטעם המפלגה אחרי ח"כ בנט וח"כ אורי אריאל. המועמד הראשון לתפקיד הוא ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שזכה במקום הראשון בבחירות המקדימות של המפלגה ושובץ במקום השני ברשימת הבית היהודי לבחירות לכנסת ה-19. מנגד ניצבים ח"כ אורי אורבך וח"כ אבי וורצמן, מספר 8 ברשימה הרואה עצמו מועמד ראוי. "הם מתקוטטים על צעצוע שעדיין לא קיים כמו בארגז חול של גן משחקים", אמר איש מרכז מפד"ל ותיק.

פגישת המו"מ עם "התנועה" הובילה להתקדמות

בתוך כך, נרשמה אתמול התקרבות משמעותית גם בין הליכוד ל"תנועה" של ציפי לבני. גורמים המעורים במשא ומתן הקואליציוני אמרו אתמול לוואלה! חדשות כי בין ראש הממשלה ושותפו, אביגדור ליברמן, יש הסכמה עקרונית עם לבני לפתיחת משא ומתן מדיני "רציני" עם הפלסטינים, וכי אף הובטח לה תפקיד מרכזי בנושא. עם זאת, הצדדים עדיין לא הגיעו לשיח קונקרטי על התפקיד הספציפי שלבני תקבל במידה ותצטרף לממשלה.

לטענת אותם גורמים, אנשי "התנועה" הבהירו כי הם מבינים שבשל התמונה הפוליטית יהיה בעייתי לדרוש את תיק החוץ, אך ישנן מספר אפשרויות אחרות. אחת מהן מדברת על כך שתיק החוץ יישמר אצל לבני עד תום ההליך המשפטי בעניין ליברמן. אפשרות אחרת היא שלבני תחזיק בתיק אחר, זוטר יותר, אך "התנועה" תדרוש סמכויות נרחבות יותר לידיה. לדברי הגורמים, ללבני "פחות חשוב ה'טייטל' ויותר חשוב מה היא תוכל לעשות איתו לקידום המשא ומתן המדיני ואיזה מעמד היא תקבל". בין היתר הוצע שהיא תמלא תפקיד של חברה בקבינט המדיני-ביטחוני ובפורום התייעצות מצומצם, כדוגמת "השמינייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully