וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס וחרדת מוות: טועמת המזון של היטלר נחשפת

בגיל 95, מספרת מרגוט פולק כיצד נחטפה למפקדתו של הצורר הנאצי ואולצה לטעום כל מנה שהוגשה לו מחשש שיורעל. אחרי המלחמה שוחררה על ידי הרוסים - רק כדי להיכלא שוב

אדולף היטלר היה צמחוני - כך אומרת טועמת המזון של הצורר הנאצי, שהתראיינה לראשונה בגיל 95. לדברי מרגוט פולק, ששוחחה עם ה"טיימס" הלונדוני, היא נאלצה לטעום כל פלפל, אספרגוס או פרי שהוגש לשולחנו של היטלר מחשש שיורעל. היא תיארה את תפקידה כחשוב, אך ככזה שהציב אותה בחרדה תמידית שמא תורעל בעצמה מהמזון שטעמה.

במשך השנים, התווכחו היסטוריונים לגבי אמיתות הטענה לפי היטלר היה צמחוני. הוא היה חובב חיות, ותועד פעמים רבות עם כלבתו, בלונדי, אך עדויות אחרות הצביעו על כך שחיבתו לירקות נבעה דווקא בשל בעיות בריאות - יותר מאשר חיבה לבעלי חיים.

אדולף היטלר במכונית המרצדס שלו, 1938. AP
כל מנה נבדקה על ידי 15 טועמות. אדולף היטלר/AP

בשיחה עם ה"טיימס", סיפרה פולק כי עבדה כפקידת מס בברלין, עד שאולצה ב-1939 לעבוד עבור הנאצים, והעבירה במפקדתם תקופה ארוכה בחשש שתורעל בעצמה. "הכריחו אותנו לאכול את המזון. לא הייתה לנו ברירה. אך אילו הוא היה מורעל, לא הייתי כאן היום", אמרה.

"הירקות והפירות המשובחים ביותר"

לדברי פולק, המזון שהוגש להיטלר היה כולו על טהרת המטבח הצמחוני, ופעמים רבות כלל אספרגוס, תאנים ופלפלים והוגש לצד אורז או סלטים. "הכל היה מאורגן על צלחת אחת, בדיוק כפי שזה הוגש לו", סיפרה. המזון לא כלל דגים, והמשקאות נדגמו על ידי אנשי האס-אס במקום אחר. "זה היה מזון מצוין, הירקות והפירות המשובחים ביותר", סיפרה.

פולק נמנתה על כ-15 נשים שעבדו כטועמות המזון של היטלר ב"מאורת הזאב", מפקדת הנאצים בפולין. "רק אחרי שכולנו היינו טועמות את האוכל, האס-אס היה מסיע את המזון להיטלר", סיפרה. מבין הטועמות, היא היחידה ששרדה את מלחמת העולם השנייה אחרי שהרוסים כבשו את המקום, כשהוברחה ברכבת בברלין בסיוע חייל שחס על חייה. בעיר הכבושה, היא הוחזקה על ידי חיילים בדירה במשך שבועיים, שם נאנסה ואיבדה את יכולתה ללדת. כעבור שנה, פגשה שוב את בעלה, שהוחזק כאסיר בזמן המלחמה, וחיה עמו עד מותו בשנת 1990.

לקריאה נוספת:
להיט בגרמניה: רומן בו אדולף היטלר שב לחיים
שרברב מצרפת טוען: "אני הנכד של היטלר"
ואיך הגיעה המרצדס של היטלר לניו ג'רזי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully