וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיט בגרמניה: רומן בו אדולף היטלר שב לחיים

למרות שסאטירה פוליטית שכזו לא קולעת לכל טעם, הגרמנים מתלהבים מרומן חדש שמתאר את חזרתו של הצורר הנאצי והופך לכוכב יוטיוב. הסופר: "חשוב לראות אותו באור מודרני"

אדולף היטלר אמנם מת זה קרוב ל-70 שנים, אבל רומן חדש המתאר את חזרתו הבדיונית לחיים זוכה לפופולריות יוצאת דופן בגרמניה. הרומן "הוא חזר" (Er Ist Wieder Da) שחיבר העיתונאי הגרמני טימור וורמס, מתאר כיצד שב הצורר הנאצי לגרמניה. בספר הקומי, היטלר מעולם לא התאבד בבונקר בברלין ב-30 באפריל 1945, והוא מתעורר לחרדתו בגרמניה המודרנית, המהווה בית למיליוני טורקים – ומונהגת על ידי אישה.

במהרה, הופך היטלר לידוען בגרמניה ומקבל תפקיד אורח בתכנית טלוויזיה פופולרית, שבה הכוכב הראשי הוא דווקא מהגר. היומון הנפוץ "בילד" מתייחס בתחילה בחשדנות להיטלר, וקובע כי "מי שרצח מיליונים הופך לנגד עיניכם לכוכב יוטיוב", אך במהרה מתפייס עמו, אחרי שהכוכב החדש מצליח לזכות בתמיכת העיתון בדרך ערמומית. הספר מלווה את היטלר בהסתגלותו לחיים המודרניים, ומתאר כיצד הוא מנסה לפתוח חשבון דואר אלקטרוני תחת השם "היטלר 89" - לפי שנת הלידה שלו - אך מגלה לתדהמתו כי החשבון הזה "תפוס". בהמשך, הוא אף מקבל הצעה מפתה להדפיס מחדש את ספרו הידוע - "מיין קאמפף".

הרומן, המתואר כסאטירה פוליטית, נמכר במאות אלפי עותקים במחיר 19.33 אירו - כמו השנה 1933, שבה עלה היטלר לשלטון - ואמור להתפרסם גם בתרגום לאנגלית. הסופר, טימור וורמס, בן לאב שהיגר מהונגריה, סיפר כי ניסה להציג את היטלר באור חדש, ואמר כי "לעתים קרובות מדי אנו נוטים לעבר הגישה השלילית של אלה שרואים בהיטלר רק את דמות המפלצת - כדי להרגיש עם עצמם טוב יותר". סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה את וורמס באומרו כי "חשוב להדגים כיצד היטלר היה פועל בימינו אנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully