וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בעזה: ניתוח השתלת האיברים הראשון ברצועה

לראשונה על אדמת עזה, ביצע צוות מנתחים בריטי ניתוח השתלת איברים בשני תושבי הרצועה. במידה ויימצא מימון מתאים, צפוי המשך שיתוף פעולה בין צוותי הרפואה הבריטי והעזתי

צוות מנתחים בריטי ביצע לפני כשבועיים את ניתוחי השתלת האיברים הראשונים שבוצעו אי פעם ברצועת עזה, כך דיווח עיתון ה"גרדיאן" הבריטי. הניתוחים בוצעו כפיילוט לתוכנית ארוכת טווח, בה יכשירו המנתחים הבריטים את עמיתיהם העזתים בביצוע ניתוחים מורכבים מסוג זה.

את הניתוחים האמורים, שבוצעו בבית החולים "שיפא", בית החולים הציבורי הגדול בעזה, עברו שני מטופלים מקומיים אשר נזקקו להשתלת כליה. צוות הרופאים המתנדבים מבית החולים הממלכתי בליברפול, נאלץ להתמודד עם התנאים הקשים השוררים בבית החולים העזתי הכוללים צפיפות, הפסקות חשמל ומחסור בתרופות ובציוד.

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בבית החולים שיפא בעזה. 16 בנובמבר 2012. רויטרס
תנאים קשים בבית החולים. איסמעיל הניה מבקר ב"שיפא" בחודש נובמבר האחרון/רויטרס

"קשה לי לתאר עד כמה אני שמח", אמר זיאד מעתוק, בן 42, אחד המושתלים. "אני גאה להיות אחד ממנותחי ההשתלה הראשונים בעזה, אני רוצה לחבק ולנשק את כל הרופאים", הוסיף מעתוק, שנולד עם כליה אחת ולפני מספר שנים אובחן כסובל מכשל כלייתי. את הכליה החדשה שקיבל מעתוק תרמה אשתו וכעת הזוג מחכה כבר לחזור לביתם שבמחנה הפליטים אל-מראזי שבמרכז עזה.

הקשר הבריטי-עזתי נוצר לפני כשנה, כאשר רופא מרדים מבית החולים שיפא פנה לעבד אל-קאדר חמאד, רופא בריטי, וציין בפניו את הקשיים הרבים עימם מתמודדים הרופאים העזתים. חמאד, בעל שורשים פלסטיניים, הגיע לסיור מקדים בעזה בחודש אפריל האחרון, ולפני כחודש שב לרצועה עם שלושה מעמיתיו בבית החולים בליברפול.

את ניתוחי ההשתלה ביצע הצוות הבריטי, בסיועו של הצוות המקומי, כאשר המטרה היא שהרופאים העזתים יבצעו בסופו של דבר ניתוחים מסוג זה בעצמם. "אנחנו מאוד שמחים מתוצאות הניתוח", אמר סובחי סקאיק, המנתח הראשי של שיפא. הוא הוסיף, כי הנהלת בית החולים, בשיתוף עם משרד הבריאות העזתי, עמלים על תכנית הכשרה רחבה לצוותי הרפואה בעזה, שתועבר בבית החולים הממלכתי בליברפול.

"מימון הוא בעיה מרכזית", אמר המנתח הבריטי, "לפיכך, בינתיים נמשיך לחזור לעזה כמתנדבים ונבצע ניתוחי השתלה נוספים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully