וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נכשל ניסיון להשתיל 4 גפיים לאדם אחד

אחרי מושתל הפנים, ממשיכים הרופאים הטורקים לנסות את כוחם בפריצות דרך טיפוליות - אך הפעם כשלו בניסיון להשתיל לאותו אדם שתי ידיים ושתי רגליים - שנדחו על ידי הגוף

לאחר שלפני כחודש הצליחו להשתיל פנים בבן אדם, רופאי טורקיה ממשיכים לנסות ולהציג הישגים טיפוליים יוצאי דופן - אך בהצלחה חלקית למדי: לאחר שבסוף השבוע התגאו מנתחים במדינה כי לראשונה בהיסטוריה הרפואית, הצליחו להשתיל שתי ידיים ושתי רגליים לאדם אחד - היום (שני) מתברר כי השמחה הייתה מעט מוקדמת. לאחר שכבר אתמול דווח כי אחת הרגליים דחתה את המטופל, היום מודים בבית החולים "הצטפה" באנטליה כי כל ארבע הגפיים נדחו, והוסרו על ידי הרופאים המאוכזבים.

המנותח ביש המזל היה סווקט קבדר, בן 27, שרגליו וידיו נקטעו כשהתחשמל בגיל 13. לפי הדיווחים בתקשורת הטורקית, 54 רופאים השתתפו בניתוח שהחל ביום שישי והסתיים בשבת לאחר כ-20 שעות. הניתוח עצמו הסתיים בהצלחה, אף שבמהלכו הפיל הצוות את הארגז שהכיל שקית עם רגלי התורם, ובעקבות כך נפלו הרגליים לכביש.

"הוא תמיד חלם להיות נהג מקצועי"

"יש לנו תוצאות טובות אבל אנחנו עלולים לאבד את כל הגפיים", הזהיר כבר לאחר הניתוח ד"ר צ'רדר נאסיר, אחד המנתחים. "אולי נאבד רק אחד או שניים, עלינו לחכות, אבל אני חושב שנכון לעכשיו יש לנו תוצאות טובות". אולם כאמור, בתוך 24 שעות התברר כי התוצאות אינן טובות. למרות כשלון ההשתלה עצמה, נמסר כי מצבו של קבדר עצמו "יציב" לעת עתה.

לפני הבשורות הללו, עוד היו אופטימיים במשפחתו של קבדר. "הוא ראה את עצמו הולך רק בחלומותיו", אמר סנגיז קבדר, גיסו. "אנחנו מקווים כי יום אחד הוא יוכל ללכת במציאות", אמר והוסיף כי "זו רק ההתחלה - הוא תמיד חלם להיות נהג מקצועי". אמו של התורם אמרה כי "בני אף פעם לא הכעיס אותי, עד עכשיו. תמיד הייתי גאה בבני. הוא איבד את חייו בגיל צעיר והותיר את ילדיו מאחור".

במקביל להשתלת הגפיים, נערך באותו בית החולים ניתוח נוסף של השתלת פנים, לאישה בת 25 שנפצעה כשהייתה בת חמש, מפיצוץ הטלוויזיה בביתה. הפנים התקבלו מאותו התורם שסיפק את הגפיים. רק בחודש שעבר הצליחו רופאים בבית החולים להשתיל פנים חדשות לפצוע שנכווה בפניו - ניתוח שרק בודדים כדוגמתו נערכו עד כה בעולם. לפני כחודשיים, בבית חולים אחר באנטליה, נעשה ניסיון ראשון לערוך ניתוח השתלת גפיים - השתלה משולשת של זוג ידיים ורגל - אולם גם ניסיון זה נכשל משום שגופו של המושתל דחה את איברי התורם.

עוד השתלות פורצות דרך:
צפו: מושתל הפנים הראשון בטורקיה נחשף - ומתגלח
מושתל הפנים נחשף ומתלוצץ עם רופאיו
לראשונה ברפואה: רחם של אשה יושתל בבתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully