וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בגרמניה על שר שבא לעזה במסגרת ביקור בישראל

השר לפיתוח אזורי ניצל את שהותו באזור כדי לבחון פרויקט בעזה לשיפוץ תשתיות ביוב. בעבר זעם על ישראל אחרי שנדחתה כניסתו לרצעה. לשכתו מדגישה: חמאס - ארגון טרור

דירק ניבל, השר הממונה בממשלת גרמניה על שיתוף פעולה כלכלי ופיתוח אזורי, בא היום (ראשון) לרצועת עזה לביקור קצר. כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי ניבל ביקש בביקורו לבחון את שיפוץ תשתיות הביוב בעזה, שברלין מממנת את שיפוצן בשנים האחרונות. לאחר מכן, השתתף ניבל בטקס להנחת אבן פינה לבית ספר שיופעל על ידי סוכנות אונר"א.

היומון "בילד" - העיתון הנפוץ ביותר בגרמניה, ושכתביו התלוו אל השר הגרמני - מתח ביקורת מסויגת על החלטתו של ניבל לכלול את עזה בביקורו בישראל ובגדה המערבית, וכתב כי "רצועת עזה היא המקום הכי שנוי-במחלוקת בעולם", שכן היא נשלטת על חמאס, שרק בסוף השבוע חגג בה 25 שנים להיווסדו.

המתיחות בין ישראל לגרמניה || מרקל לנתניהו הסכמנו שלא להסכים

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה וראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל. עזה, 9 בדצמבר 2012. רויטרס
איסמעיל הניה וחאלד משעל הבוקר בעזה, מחזיקים "מגן ניצחון על ישראל"/רויטרס

מלשכתו של השר הובהר כי גרמניה אינה מקיימת יחסים עם "חמאס - ששולט ברצועת עזה - ושישראל, ארה"ב והאיחוד האירופי הגדירו אותו ארגון טרור". כמו כן נמסר כי ניבל נפגש היום עם קצין בכיר, ככל הנראה אלוף איתן דנגוט - מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בחודש יולי 2010 מנעה ישראל מהשר לבקר ברצועת עזה. גם אז התכוון ניבל לפקח על השיפוץ במתקן טיהור שפכים. עם שובו לגרמניה, הביע ניבל זעם על ההחלטה, ואמר לעיתון "לייפציגר פולקצייטונג": "לפעמים, ממשלת ישראל מקשה גם על ידידיה להבין מדוע היא נוהגת בדרכים מסוימות". ניבל הוסיף כי "לא לאפשר לשר הגרמני לפיתוח אזורי להיכנס לעזה מהווה טעות גדולה במדיניות חוץ מצדה של ישראל", ופסק כי "המצור על עזה הוא סממן לחולשה" מצדה של ישראל.

לקריאה נוספת
הניה לאירופה: "הסירו את חמאס מרשימת ארגוני הטרור"
חאלד משעל הגיע לעזה: "היום עזה, בהמשך כל פלסטין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully