וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הסנקציות: "ההלוואות לאירן נחתכו בחצי"

7.2.2013 / 19:20

מדו"ח חדש של משרד האוצר האמריקני עולה כי במסגרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה, צמצמו בנקים זרים את היקף ההלוואות לטהרן בשנה החולפת ב-9.1 מיליארד דולרים

הסנקציות הכלכליות שהטילו מדינות המערב על אירן סייעו לצמצם ב-53% את היקף ההלוואות שניתנו למדינה המוסלמית בשנה החולפת, כך עולה מדו"ח שמסר היום (חמישי) משרד האוצר האמריקני לקונגרס. מהדו"ח עולה כי ב-2012 צמצמו בנקים זרים את גובה ההלוואות לטהרן ב-9.1 מיליארד דולרים. בדו"ח, המצטט נתונים מהבנק להסדרי סליקה בינלאומיים, מצוין כי גם הסנקציות הבינלאומיות הכלליות יותר על אירן בתחום ההשקעות במדינה, תרמו לצמצום גישתה לכספים בינלאומיים.

שיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בכור המחקר הגרעיני בטהרן. פברואר 2012. AP
אחמדינג'ד בכור המחקר הגרעיני בטהרן, מאי 2012/AP

ואולם, אמש קרא בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי לממשלות האיחוד להסיר את העיצומים שהוטלו על שני בנקים אירניים. זאת, משום שלא נמצאו ראיות לכך ששני הבנקים מעורבים בהעברת כספים למימון תכניות הגרעין והטילים של אירן. המוסדות האירופיים קיבלו פרק זמן של חודשיים כדי לערער על הפסיקה, שניתנה בהרכב לא-תלוי של בית הדין האירופי לצדק.

מדובר בשני בנקים חשובים באירן - בנק מלת, המלווה הגדול ביותר למגזר הפרטי - ובנק סדראת, מוסד פיננסי גדול נוסף, שהפסיקה לגביו פורסמה בבריסל. האיחוד האירופי הטיל לפני כשלוש שנים עיצומים על שני בנקים אלה, וקבע כי יש לחדול מכל קשר עמם משום שהם משמשים צינור מרכזי להעברות כספים שנועדו לממן בחשאי רכישת ציוד וידע, וטכנולוגיות לפיתוח יכולות הגרעין והטילים של הרפובליקה האיסלמית.

הסנקציות שהוטלו על אירן על ידי ארצות הברית והאו"ם נועדו להאט את המימון לפרויקט הגרעין שלה. לטענת מדינות המערב, פרויקט הגרעין האירני נועד לייצור נשק גרעיני, ואילו בטהרן מכחישים את ההאשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully