וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יידרש להסיר סנקציות מבנקים באירן

יוסי מלמן

6.2.2013 / 23:38

מהלומה למדיניות העיצומים נגד תכנית הגרעין: בית דין אירופי קבע שאין די ראיות מרשיעות נגד שני המוסדות הפיננסים, שבעבר נקבע כי הם מממנים בחשאי את תכנית הטילים של אירן

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי קרא לממשלות האיחוד האירופי להסיר את העיצומים שהוטלו על שני בנקים אירניים. זאת, משום שלא נמצאו ראיות לכך ששני הבנקים מעורבים בהעברת כספים למימון תכניות הגרעין והטילים של אירן. המוסדות האירופיים קיבלו פרק זמן של חודשיים כדי לערער על הפסיקה, שניתנה בהרכב לא-תלוי של בית הדין האירופי לצדק.

מדובר בשני בנקים חשובים באירן - בנק מלת, המלווה הגדול ביותר למגזר הפרטי - ובנק סדראת, מוסד פיננסי גדול נוסף, שהפסיקה לגביו פורסמה אמש (רביעי) בבריסל. האיחוד האירופי הטיל לפני כשלוש שנים עיצומים על שני בנקים אלה, וקבע כי יש לחדול מכל קשר עמם משום שהם משמשים צינור מרכזי להעברות כספים שנועדו לממן בחשאי רכישת ציוד וידע, וטכנולוגיות לפיתוח יכולות הגרעין והטילים של הרפובליקה האיסלמית.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר במצרים. קהיר ינואר 2013. רויטרס
מכה למשטר הסנקציות נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמש בקהיר/רויטרס

לשני הבנקים יש סניפים במערב אירופה, והאיחוד האירופי הטיל עליהם עיצומים בעקבות לחץ כבד של ארצות הברית. מדינות אירופה לא היו מעוניינות להטיל עיצומים על הבנקים, אולם עשו זאת בשל החשש שוושינגטון תפגע בבנקים אירופיים, שמקיימים קשרים עסקיים עם אותם בנקים אירנים.

ארה"ב: מו"מ ישיר מול טהרן - רק כשחמינאי יהיה רציני

בסוף השנה שעברה נכנסו לתוקף סנקציות נוסף של האיחוד האירופי נגד טהרן, שכללו איסור על ביצוע פעולות כספיות עם אישים אירניים או מכירה של מוצרי פלדה לתעשייה שלה. עוד קודם לכן נכנס לתוקף איסור על מדינות באירופה לייבא גז טבעי מאירן, בהמשך לחרם ייבוא הנפט שהוכרז על אירן בקיץ האחרון.

המשא-ומתן בין אירן למעצמות המערב צפוי להתחדש בקזחסטן ב-26 בפברואר. לאחרונה אמר סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי בוושינגטון לא שוללים אפשרות לקיים שיחות ישירות מול טהרן, אך אמר כי "זה יקרה רק כשההנהגה האירנית והמנהיג העליון שלה יהיו רציניים". בכינוס ביטחוני במינכן, הוסיף ביידן כי על משא ומתן כזה להיות "אמיתי ומוחשית, ולא רק לשם התרגול".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully