וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור: "הבנייה בהתנחלויות גורמת נזק מדיני"

לפי דיווח עיתון "הארץ", היועץ לביטחון לאומי התבטא בחריפות בשיחות סגורות נגד האצת הבנייה, שלדבריו "גורמת לישראל לאבד גם את תמיכתן של ידידותיה הגדולות ביותר במערב"

מהלכי הבנייה האחרונים בהתנחלויות גורמים נזק מדיני לישראל - כך סבור היועץ לביטחון לאומי, האלוף במיל' יעקב עמידרור, על פי דיווח הבוקר (חמישי) בעיתון "הארץ". לפי הדיווח, עמידרור התבטא בנושא בדיונים סגורים בלשכת ראש הממשלה בשבועות האחרונים, וטען כי הבנייה בהתנחלויות "גורמת לישראל לאבד גם את תמיכתן של ידידותיה הגדולות ביותר במערב". לשכת ראש הממשלה סירבה להתייחס לדברים.

לפי הדיווח, עמידרור מודאג מאוד מהידרדרות מעמדה הבינלאומי של ישראל, לנוכח הביקורת הנוקבת המוטחת בה שוב ושוב מצד מדינות שונות, בשל גל הבנייה בהתנחלויות שעליו הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההכרה במדינה פלסטינית באו"ם.

"אי אפשר להסביר את נושא הבנייה בהתנחלויות בשום מקום בעולם", אמר עמידרור באחד הדיונים הסגורים, לפי דיווח "הארץ", בו נטען כי היועץ לביטחון לאומי הסתייג ממהלכי בנייה בשטחים עוד בדיונים המדיניים שהתקיימו בשבוע שקדם למהלך הפלסטיני באו"ם בנובמבר האחרון. "אי אפשר להסביר את הנושא הזה לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ואפילו לא לראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר (הנחשב לבעל ברית של ישראל). הבנייה בהתנחלויות הפכה לבעיה מדינית".

לפי הדיווח, עמידרור התנגד בצורה חריפה להודעה על קידום הליכי התכנון והבנייה בשטח E1 השנוי במחלוקת בין מעלה אדומים לירושלים, והתריע מראש מפני התגובה הבינלאומית החריפה למהלך. לעמדתו של עמידרור בנושא ההתנחלויות שותף גם שליחו המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, שמחזיק את התיק הפלסטיני בלשכת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully