וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור: "הרשות מעורבת בהקמת המאחז הערבי ב-E1"

יהושע בריינר

15.1.2013 / 23:23

בתצהיר לבג"ץ כתב ראש המטה לביטחון לאומי כי "מעורבותם של בכירים פלסטינים מצביעה שמדובר בפרובוקציה מעוררת מדנים". היום נעצרו במאחז 22 פלסטינים שניסו ליישבו מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פינוי המאחז הפלסטיני "באב א-שמס"

"הרשות הפלסטינית מעורבת בהקמת המאחז הפלסטיני 'באב א-שמס' בשטח E1" – כך הצהיר היום (שלישי) ראש המטה לביטחון לאומי, אלוף (במיל') יעקב עמידרור, בתצהיר שהגיש לבג"ץ במסגרת העתירה הנוגעת לפינוי המאחז שהוקם ביום שישי האחרון על ידי פלסטינים, סמוך למעלה אדומים. הערב הגישה הפרקליטות בקשה לבג"ץ לבטל את הצו הארעי האוסר על פינוי האוהלים שהוקמו במאחז, שיושביו פונו מהמקום כבר בחצות הלילה שבין שבת לראשון. לטענת הפרקליטות, אין מקום לקבל את עתירת הפלסטינים להשאיר במקום את האוהלים – כ-30 במספר – כיוון שהקמת המאחז מהווה הפרת החוק.

בתגובתה הערב דורשת המדינה להרוס את המבנים, וכחלק מהבקשה מובא תצהיר של עמידרור, אשר מבהיר כי מדובר בניסיון לפגוע במדינת ישראל דרך הפרת סדר בשטח E1, שעלה לאחרונה לכותרות עקב הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יוציא לפועל בנייה של יחידות דיור במקום. "מעורבותם מאחורי הקלעים של גורמי רשות בכירים, כמו סאיב עריקאת שנעצר במחסום בדרך למקום (ביום שבת, י.ב) וניסיונם לחבור למפגינים, מצביעה כי מדובר בהפגנה שמטרתה פרובוקציה כדי לעורר מדנים", כתב עמידרור בתצהיר. הוא הוסיף כי "הקמת האוהלים, בהתחשב במיקום המאחז, הינה בבסיסה פעולת התרסה המיועדת לגרום למהומות בעלות השלכות לאומיות ובינלאומיות". עמידרור חתום על תוכן התצהיר – דבר המעיד על מעורבות לשכת ראש הממשלה בסוגייה.

מוקדם יותר היום נעצרו 22 פלסטינים שניסו לשוב אל שטח המאחז. הם הגיעו בכלי רכב פרטיים לכביש ירושלים-תל אביב, נעצרו בצדי הדרך, ואז החלו לעלות לכיוון המאחז. שוטרי משמר הגבול שהוצבו במקום מבעוד מועד הדפו אותם ומנעו מהם להגיע לשטח המאחז. במערכת הביטחון נערכו לניסיון להשתלט מחדש על המאחז, והודות למידע מודיעני מוקדם, כבר משעות הצהריים הוצבו מחסומים ביציאה מרמאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פלסטינים הקימו מאחז באזור E1 בסמוך למעלה אדומים. טלי מאייר
כ-30 אוהלים נבנו בשטח הסמוך למעלה אדומים/טלי מאייר

מקורות פלסטיניים דיווחו כי כ-40 פלסטינים טיפסו באופן רגלי על ההרים והצליחו להגיע לאוהלים. לפי הדיווח, הם נהדפו על ידי המשטרה והועברו למחסום חיזמה הסמוך. כמו כן דווח כי כוחות מג"ב השתמשו בגז פלפל ובגז מדמיע כדי להדוף את הנוכחים במקום. הפלסטינים דיווחו כי אישה אחת נפצעה. בהודעה שפרסמו היום הפעילים שניסו להשתלט מחדש על השטח, כתבו כי "יש לנו זכות לחזור לאדמותינו ולכפרינו. אנחנו נחושים לעשות זאת, והכיבוש לא יעצור אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully