וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הביוני: הכירו את הרובוט האנושי בהיסטוריה

צוות מהנדסים מבריטניה הציג את "רקס", רובוט בעל מבנה וחזות אנושיים המורכב מחלפים מלאכותיים של איברים – פנימיים וחיצוניים – של גוף האדם. "עדיין חסרה לנו הקיבה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נעים להכיר: "רקס", האיש הביוני המפותח והמתוחכם בעולם, הוצג לראווה השבוע במועדון המדע בלונדון. רקס הינו רובוט בעל מבנה וחזות אנושיים, אך מעניין מכך – הוא מורכב מחלקים המנסים לדמות את איבריו – הפנימיים והחיצוניים – של הגוף האנושי. חברי הצוות שפיתחו את רקס מאמינים כי כעת ניתן "להעתיק" כשני שלישים מאיברי גוף האדם.

"אנחנו מופתעים מכמות החלקים בגוף האדם שניתנים להחלפה", אמר ל"גרדיאן" ריץ' ווקר, מנהל צוות הפיתוח של רקס. "עדיין חסרים לנו מספר איברים פנימיים חשובים, כמו הקיבה, אך כ-60% עד 70% מגוף האדם נבנו והורכבו על ידינו בהצלחה", הוסיף.

"אדם ביוני" בשווי מיליון דולר נחשף בלונדון. רויטרס
יום אחד הוא יושיט יד? מאייר עם רקס/רויטרס

בצוות המחקר והפיתוח של רקס לקח חלק גם הפסיכולוג ברטולד מאייר, שהודה כי היה לו עניין אישי גדול בפרויקט. מאייר, אשר נולד ללא יד שמאל ומשתמש בפרוטזה, סיפר כי "זמן רב אני מחפש טכנולוגיה ביונית מתוך הצורך האישי שלי". מאייר טוען, כי "כיום אנחנו בנקודה שבה אנו יכולים לבנות גוף שהוא נהדר ויפה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

חלק מאיבריו של רקס כגון פנים, אגן, ברכיים, כפות ידיים ורגליים כבר זמינים להפצה מסחרית, אך חלקים אחרים, כגון לב, רשתית העין ושבלול האוזן עדיין אינם זמינים לרכישה פרטית. איברים מורכבים כמו לבלב, ריאות ושלפוחית שתן נמצאים עדיין בפיתוח.

לצד ההתרגשות, לא כולם בקהילייה המדעית משוכנעים כי פיתוחו של רקס, שזכה לכינוי "איש מיליון הדולר" בשל עלותו הגבוהה, אכן מעיד על התקדמות משמעותית בניסיון ליצור חלפים מלאכותיים לאיברים ורקמות אנושיים. "אנחנו עוד רחוקים מהיום בו נוכל לחקות את מיומנות היד האנושית", אמר פרופ' סטיבן סיאו מאוניברסיטת ג'ון הופקינס שבארצות הברית. "אמנם בעוד עשר שנים נוכל לבנות יד מלאכותית שתצליח להרים עט ולכתוב איתו, אך היא לא תצליח להעביר ולקבל מידע סנסורי חושי כמו יד אנושית".

באשר לשכפול המלאכותי של האיבר האנושי המורכב והמתוחכם ביותר, המוח, טוענים החוקרים כי הסיברות לכך אינה על הפרק בשלב זה. על כך אמר מאייר כי "זה בלתי סביר בעליל שבתקופת חיינו או אפילו בתקופת חייהם של נכדינו, אנחנו נראה גוף אנושי המופעל באמצעות בינה מלאכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully